شرکت کارگزاری ملل پویا

فاصله ۳۵ درصدی "شفارا"

فاصله ۳۵ درصدی "شفارا"

پتروشیمی فارابی در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را از فروش محصولات نزدیک به ۹۲ میلیارد تومان شناسایی کرد و در طی ۸ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز مجموع درآمد تجمیعی خود را برابر با ۸۹۱ میلیارد تومان به ثبت رساند.

پتروشیمی فارابی میزان درآمدی که در طول آبان ماه از فروش محصولات خود شناسایی کرد مربوط به فروش آن‌ها در بازار داخل و خارج از کشور بود، بیشترین درآمدزایی این پتروشیمی متعلق به بازار داخل کشور با ۷۳ میلیارد تومان بود، بازار داخل کشور در این دوره ماهانه ۸۰ درصد از درآمدزایی را به خود اختصاص داد.

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی فارابی در آبان ماه از فروش محصولات کسب کرد نسبت به ماه گذشته ۱۳ درصد ریزش را در پی داشت و برای دومین ماه متوالی این سیر نزولی را تجربه کرد، درآمد ماهانه این پتروشیمی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۲ درصد افزایش یافت.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی فارابی از فروش «دی اکتیل فتالات DOP» با ۴۲ میلیارد تومان بود، این کسب درآمد مربوط به بازار داخلی بود و نرخ فروش آن در آبان ماه نسبت به ماه گذشته ۶ درصد رشد را به همراه داشت، در بازار خارج از کشور نیز تنها محصول «انیدرید فتالیک PAF» با مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

پتروشیمی فارابی در آبان ماه سال جاری یک هزار و ۷۸۱ تن از محصولات خود را به خریداران به فروش رساند و در مدت زمان ۸ ماهه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز مجموع مقدار فروش محصولات خود را ۱۹ هزار و ۲۵۵ تن اعلام کرد، بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به «انیدرید فتالیک PAF» در بازار داخل کشور با ۷۴۹ تن بود.

"شفارا" نسبت به ماه گذشته ۱۷ درصد کاهش مقدار فروش محصولات را تجربه کرد، همچنین این پتروشیمی در این بخش نیز برای دومین ماه متوالی با کاهش مقدار فروش محصولات دست و پنجه نرم می‌کند. گفتنی است که پتروشیمی فارابی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز مقدار فروش این پتروشیمی با اُفت ۳۵ درصدی مواجه بود.