شرکت کارگزاری ملل پویا

پرتفوی جذاب "فارس"

پرتفوی جذاب "فارس"

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با سرمایه ثبت شده ۴۸ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۵۴۰ همتی، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد؛ سرمایه‌گذاری‌های "فارس" نزد شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس هست که همچون ماه گذشته، حجم بیشتر آن را شرکت‌های خارج از بورس به خود اختصاص داده است.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "فارس" در این دوره ماهانه برابر با ۳۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان بوده است؛ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که در خارج از بازار سرمایه حضور داشتند. میزان سرمایه‌گذاری "فارس" در شرکت‌های خارج از بورس برابر با ۲۵ هزار و ۵۵۱ و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس ۸ هزار و ۷۸ میلیارد تومان بود. عمده سرمایه‌گذاری "فارس" در شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، در آبان ماه مربوط به محصولات شیمیایی وعرضه برق، گاز، بخاروآب گرم بوده است.

صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۲ (سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۳) در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۲۹۳ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان به ثبت رسانده است.

این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با ۶۷ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان، معادل ۳۰ درصد هماره بوده است؛ گفتنی است ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت نسبت به مهرماه نیز با رشد ۳ هزار و ۴۰۳ میلیاردی را محقق ساخته است.