شرکت کارگزاری ملل پویا

از سر گیری روند صعودی "شاروم"

از سر گیری روند صعودی "شاروم"

شرکت پتروشیمی ارومیه با سرمایه ثبت‌شده ۱۹ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومانی، در آخرین گزارش عملکرد ماهانه منتشره منتهی به آبان ماه از تحقق درآمد ۴۸ میلیارد تومانی خود خبر داده است.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی ارومیه در هشتمین ماه از سال جاری به سهام‌داران خود اعلام کرد مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و خارجی بوده است که این میزان نسبت به مهرماه با رشد ۲۵ درصدی همراه بوده است، گفتنی است درآمد تجمیعی آن نیز در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد را محقق ساخته است.

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد سبد درآمدی پتروشیمی ارومیه متشکل از فروش محصولات این شرکت در بازار داخلی و همچنین فروش صادراتی آن می‌شود. فروش صادراتی این شرکت نسبت به مهرماه بیش از ۶ میلیارد تومان افزایش‌یافته است و در آبان ماه ۱۵ درصد از سبد درآمدی آن را شامل می‌شود. بااین‌حال فروش "شاروم" در بازار داخلی بیشترین حجم این شرکت را شامل شده که حجم ۸۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بیشترین درآمدزایی که شرکت پتروشیمی ارومیه از فروش محصولات خود در این دوره ماهانه شناسایی کرد مربوط به «سولفات پتاسیم» با ۲۷ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان بود؛ درآمدی که "شاروم" از فروش این محصول در آبان ماه به دست آورد برابر با ۵۹ درصد از درآمد ماهانه بود.

پس از «سولفات پتاسیم»، پرفروش‌ترین محصول این شرکت «سولفات آلومینیوم» بود که ۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان کسب درآمد داشته است. همچنین شرکت پتروشیمی ارومیه در ماه جاری از «کریستال ملانین و سولفات آمونیوم» هم‌کسب درآمد کرد.

چهارشنبه 22 آذر 1402 بازار و محصولات پتروشیمی