شرکت کارگزاری ملل پویا

سهم ۷۰ درصدی فروش صارداتی "شسپا"

سهم ۷۰ درصدی فروش صارداتی "شسپا"

شرکت نفت سپاهان با سرمایه ثبت شده ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی در آخرین گزارش عملکرد ماهانه منتهی به آبان ماه خود از تحقق درآمد یک هزار و ۹۷۰ میلیارد تومانی خبر داده است.

این میزان در مقایسه با مهرماه سال جاری ۲۵ درصد، معادل ۳۸۵ میلیارد تومان افزایش داشته است و در نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد را به همراه داشته است.

گفتنی است درآمد تجمیعی این شرکت نیز با ۱۵ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، به سطح ۱۴ هزار و ۷۰ میلیارد تومانی دست یافته است.

درآمدی که "شسپا" در آبان ماه به سهامداران خود اعلام کرده است از فروش بیش از ۶۲ هزار تن محصولات حاصل شده است که هرچند این مقدار نسبت به مهرماه با کاهش همراه بوده است، اما نسبت فروش به تولید این شرکت بیشتر بوده است.

سبد محصولات شرکت نفت سپاهان متشکل از ۱۵ محصول است که در این بین مهمترین آن‌ها در نمودار زیر لیست شده است. فروش صارداتی "شسپا" ۶۹ درصد از درآمد ماهانه آن را به خود اختصاص داده است که در این بین، روغن فرآیند صارداتی با اختصاص ۲۹ درصد از کیک درآمدی این شرکت بیشترین سهم را در فروش داشته است. در مقام دوم روغن پایه صادراتی با ۱۰ هزار تن فروش به مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان قرار دارد. در بازار داخلی نیز روغن پایه پرفروش‌ترین محصول شرکت نفت سپاهان بوده است.

همانطور که اشاره شد ۶۹ درصد از فروش "شسپا" مربوط به فروش محصولات این شرکت در بازار‌های خارجی است که درآمد حاصل از فروش صادراتی شرکت نفت سپاهان، یک هزار و ۴۲ میلیارد تومان بوده است.