شرکت کارگزاری ملل پویا

"آریا" و سود هر سهم ۴۱۸ تومانی

"آریا" و سود هر سهم ۴۱۸ تومانی

به گزارش بورس نیوز، آریا در سامانه کدال صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ خود را منتشر نمود. بر اساس این گزارش، "آریا" به ازای هر سهم ۴۱۸ تومان سود ساخته است. گفتنی است سود هر سهم در دوره مشابه سال گذشته به مبلغ ۳۷۵ تومان بوده است.

سود ۶ ماهه آریاساسول معادل مبلغ ۵، ۷۵۱ میلیارد تومان می‌باشد. این سود معادل ۳۵ درصد مبلغ فروش این شرکت در دوره مذکور است و همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارای ۱۲ رشد است.

بررسی صورت سود و زیان این شرکت نشان می‌دهد که حاشیه سود ناخالص نیمه اول سال ۱۴۰۲، معادل ۴۷ می‌باشد. در مقابل این نسبت در نیمه اول سال ۱۴۰۱ معادل ۳۷ درصد بوده است. این در حالی است که نرخ‌های جهانی فروش محصولات پلیمری در دوره جاری کاهشی بوده و "آریا" با درایت توانسته با کاهش بهای تمام شده محصولات و با افزایش میزان فروش خود این تهدید را به فرصت تبدیل نموده و نسبت حاشیه سود ناخالص بالاتری را رقم بزند.

گفتنی است، "آریا" با تولید و فروش بی‌سابقه خود در ۶ ماهه سال جاری توانست رکورد فعالیت خود را در نیمه اول سال برای همه ادوار بشکند و به عدد فروش عالی ۱۶ هزار میلیارد تومانی دست یابد. همچنین در گزارشات منتشر شده در سامانه کدال این شرکت پیش‌بینی کرده که در ۶ ماهه دوم مبلغ فروشی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد داشت و در نهایت سود ۱، ۰۸۹ تومانی به ازای هر سهم خواهد ساخت.

سه شنبه 2 آبان 1402 بررسی اجمالی