شرکت کارگزاری ملل پویا

چشم انداز شستا

چشم انداز شستا

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ در حال برگزاری است.

براساس این گزارش، ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این مجمع اظهار کرد: چشم انداز شستا پیشران، چابک، هوشمند در اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری به بالاترین نرخ بازده و تامین ۱۸ درصدی تعهدات سازمان تامین اجتماعی و شریک برتر سرمایه گذاران خارجی برای ۱۴۰۴ ترسیم شد.

وی افزود: همان طور که می‌دانید ما در بخش‌های مختلف در ۱۷ رشته صنعت و ۹ هلدینگ اصلی مشغول فعالیت هستیم.

وی درباره ترکیب سهامداران شستا ادامه داد: بیش از ۸۹ درصد متعلق به تامین اجتماعی و سهامداران حقوقی، ۱۱ درصد سهامداران خرد و حقیقی را داریم. ترکیب سهامداران، ۹ درصد حقیقی و ۹۱ درصد حقوقی است.

بازیان بیان کرد: ذینفعان شستا، کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هستند و اتفخار خدمت به ۴۶.۵ میلیون نفر از جمعیت را به عناون سهامداران اصلی داریم. سرمایه اولیه شرکت ۲۰ میلیارد ریال در سال ۸۵ بود که آخرین رقم افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۶۳ همت بوده است.

وی درباره نیروی کار شستا خاطرنشان کرد: میانگین سابقه کار در شستا ۱۱ سال، و سن پرسنل ۳۹ سال است. شستا نزدیک به ۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم با شستا است که دو تا سه برابر به طور غیرمستقیم با شستا همکاری می‌کنند.

اصول شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی؛ اصل بازده مناسب، شایسته یابی، شایسته گزینی، اصل پیرو مستمر و حرفه‌ای شدن است.

مدیرعامل شستا درباره ماموریت شستا گفت: مفتخریم که ارزش دارایی صاحبان سهام را حفظ کنیم و محل اتکای سازمان برای ایفای تعهدات باشیم. چشم انداز شستا در افق ۱۴۱۴ مبتنی بر اسناد بالادستی و اصول بنیادی خود با اتکا به قدرت لایزال الهی و برنامه ریزی شده توام با خرد جمعی شستا، ترسیم شده است.

وی درباره گزارش حسابرسی شده منتهی به پایان سال مالی گذشته گفت: درآمد‌های عملیاتی در شرکت اصلی ۳۴ همت و سود خالص ۳۲.۸ همت، نرخ بازدهی از ۱۰ به ۱۵ و نرخ بازده سهام از ۱۱ به ۱۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: اطلاعات مالی تلفیقی شامل درآمد‌های عملیاتی ۱۵۲ همت و سود خالص ۶۹ همت است. درآمد عملیاتی با ۵۵ درصد در مقایسه با سال قبل ۳۴.۶ همت است. درآمد عملیاتی تلفیقی شستا در گزارش حسابرسی شده با ۵۴ درصد افزایش به ۱۵۲ همت از رقم ۱۰۷ همت رسیده است. سود خالص تلفیقی با افزایش ۴۸ درصد از ۴۹ همت به ۶۹ همت رسیده است.

براساس این گزارش، سود خالص مقایسه‌ای شرکت خالص بیشترین سود را تاپیکو و کشتیرانی است.

یکشنبه 30 مهر 1402 اخبار