شرکت کارگزاری ملل پویا

عملکرد "پترول" در مردادماه؛

عملکرد "پترول" در مردادماه؛

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس با سرمایه ثبت شده ۱۰ هزار میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۹ هزار و ۷۲۰ میلیاردتومانی، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد؛ سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس در شهریورماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "پترول" در این دوره ماهانه برابر با ۵ هزار و ۸۹۶ میلیارد تومان بوده است؛ شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که خارج از بازار سرمایه حضور داشتند. میزان سرمایه‌گذاری "پترول" در شرکت‌های خارج از بورس برابر با ۴ هزار و ۳۶۲ و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس یک هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان بود. عمده سرمایه‌گذاری "پترول" در شهریورماه مربوط به بخش مواد و محصولات شیمیایی بوده است.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ (سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد یک هزار و ۹۴ درصدی را به همراه داشت، لازم به ذکر است که ارزش بازار پرتفوی بورسی "پترول" در این دوره یک‌ماهه از مبلغ ۱۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان به مبلغ ۱۸ هزار ۳۲۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به ارزش بازار ماه گذشته افزایش را به دنبال داشت. همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۵ درصد رشد را به خود دیده است.