شرکت کارگزاری ملل پویا

پیش‌بینی هفته جاری

پیش‌بینی هفته جاری

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۰ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند. این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و خودرویی ها و نفتی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

هلن عصمت پناه: بعداز یک دوره ریزش خیلی از سهم ها مستعد حرکت میباشند هرچند بازار خبرمحور و موثر از تصمیمات متولیاناست اما برخی تک سهم ها راه خود را جدا کرده اند جان گرفتن بازار با رشد ارزش معاملات اتفاق می افتد اما اینکه چه خبر یا تحرکیبه بهبود ارزش معاملات کمک خواهد کرد مشخص نیست در صورت تداوم این شرایط بازار همچنان متعادل خواهد بود با توجه به روند روزسه شنبه هفته گذشته، این هفته نیز میتوان بازاری متعادل رو به مثبت متصور بود

هابیل خاوری: برای اینکه یک بازاری صعودی اکید بشود یک شرایطی باید احراز شود، با یک کندل که نمیتوان گفت بازار برگشته است؟؟

سقف روند نزولی که بازار از اردیبهشت در پیش گرفته محدوده ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد است در شاهص کل و مادامی که سطح با قدرت شکسته نشود نمیتوان از صعود قطعی بازار و تارگت های نجومی سخن گفت.

اگر مشکل کمبود نقدینگی و حجم و ارزش معاملات بازارسرمایه برطرف شود و از سویی شاهد خریدهای سنگین حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها در برخی از قیمت‌ها به صورت متوالی باشیم، باع میتوان گفت که به پایان اصلاح رسیده ایم و می‌توان امید داشت که ریز موج صعودی در بازارسرمایه ایجاد شود.

بررسی شرایط تکنیکال، فاندامنتل و سنتیمنت بازار با هم است که معنا پیدا میکند و میشود مسیر را ترسیم کرد برای اینده.

اگر بازارسرمایه تحت تاثیر اخبار و مسائل مربوطه به سمت پایین حرکت کند، کف شاخص عدد یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد الی یک میلیون و ۷۴۷ هزار واحد خواهد بود، و احتمالا از محدوده ذکر شده حرکتی ملایم به سمت بالا را تجربه خواهد کرد.

و بنظر شاخص کل در این روز ها به صورت نوسانی یک موج صعودی ویک موج نزولی دیگر تا پایان اصلاح خودش زمان نیاز دارد تا موج های F و G دیامتریکی که در حال تکمیل ان است را به اتمام برساند

نوید سالک: همچنان ارزش پایین معاملات در هفته گذشته همانند هفته های پیشین، بیانگر عدم انتظار برای رشد جدی در بازارسرمایه است. به نظر می رسد رشد اندک قیمت دلار در بازار آزاد (به عنوان بازار موازی برای بورس) طی روزهای گذشته به عنوان عاملموثر بر رشد بازار سرمایه از یک طرف و احتمالا تامین مالی دولت از طریق فروش اوراق در بازار طی هفته های آتی به عنوان عامل موثربرای افت بازار سرمایه به شمار رود که در نهایت برآیند عوامل مذکور منجر به بازاری متعادل و مثبت در هفته جاری می شود.

مجتبی دیبا: با توجه به افزایشدر ارزش معاملات (به سمت روزهای پایانی مجامع ) انتظار می‌ره کف سازی هفته اخیر به معنای شناخت کف معتبر بزای تعادل رساندن بازارباشه

پویان مظفری: ‍ به نظر با کف سازی دلار و رفع فضای ابهام بازار بتواند مقداری رشد کند.

سمیه صفری: با توجه به روند صعودی کامودیتی ها در هفته گذشته و افزایش جزئی دلار، به نظر می رسد هفته پیش رو با اقبال بیشتریاز سوی سرمایه گذاران روبرو باشد.

احسان خورشیدی: به نظر بازار همچنان در این هفته درگیر معاملات کم حجم و پنیک باشد

احسان خاتونی: با توجه به انتظار بازار نسبت به تغییر فرمول نرخ خوراک و افزایش نرخ ارز و تکمیل اصلاح و شرایط پیش رو انتظارهفته مثبتی وجود دارد

ندا کریمی: رشد دلار به بالای ۵۰ هزار تومان در کنار کاهش پی به ای بخش قابل توجهی از صنایع و گروه های بازار به زیر ۵ سببگردیده تا بورس ارزان ترین بازار در بین بازارها باشد. با این حال نا اطمینانی از تصمیمات دولت سبب عدم ورود پول حقیقی و عدم رشدبازار شده است. در شرایط فعلی فشار فروش کاهش یافته و انتظار تعادل نسبی بازار می گردد.

پیام الیاس کردی: دلار مقداری بالا اومده و اوضاع بازار در هفته ی گذشته بهتر بود

یکشنبه 15 مرداد 1402 بررسی اجمالی