شرکت کارگزاری ملل پویا

بهای تمام‌شده‌ سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن"

بهای تمام‌شده‌ سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن"

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ثبت شده ۱۹ هزار و ۲۴۲ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۱۵ هزار و ۴۶۰ میلیاردتومانی، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد؛ سرمایه‌گذاری انجام‌شده از سوی سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در اردیبهشت‌ماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "ومعادن" در این دوره ماهانه برابر با ۲۴ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان بوده است؛ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی انجام داد که در بازار سرمایه حضور داشتند. میزان سرمایه‌گذاری "ومعادن" در شرکت‌های خارج از بورس برابر با ۸ هزار و ۸۶۹ و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس ۱۵ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان بود. عمده سرمایه‌گذاری "ومعادن" در اردیبهشت‌ماه مربوط به بخش‌های استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی بوده است.

سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۲) در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۷۷ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد یک هزار و ۵۹ درصدی را به همراه داشت، لازم به ذکر است که ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومعادن" در این دوره یک‌ماهه از مبلغ ۱۸۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان به مبلغ ۱۷۷ هزار ۷۵۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به ارزش بازار ماه گذشته ۲ درصد کاهش را به دنبال داشت. اما نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۶ درصد رشد را به خود دید.

دوشنبه 22 خرداد 1402 بررسی اجمالی