شرکت کارگزاری ملل پویا

افزایش سرمایه "تجلی" پیگیری می شود

افزایش سرمایه "تجلی" پیگیری می شود

به گزارش بورس نیوز، مرتضی علی اکبری، مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی منتهی به سال مالی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ در خصوص اقدامات این شرکت اظهار کرد: اقدامات انجام شده در سرمایه گذاری بلندمدت در ابتدای سال ۲۸۱۳ میلیارد تومان بود که این میزان در پایان اسفند سال ۱۴۰۱، ۴۶۴۹ میلیارد تومان شده است.

وی افزود: اهم سرمایه گذاری‌هایی که ما در سال ۱۴۰۱ انجام دادیم به این شرح است: سرمایه گذاری به میزان ۷۹۰ میلیارد تومان در شرکت سرمد ابرکوه انجام دادیم که در حال افزایش است. شرکت معدنکار باختر ۴۹۰ میلیارد تومان، فولاد کردستان ۲۰۰ میلیارد تومان، سپهر تجلی ۱۶۰ میلیارد تومان، ستاره سیمین هرمز ۱۵۰ میلیارد تومان، بازرگانی ۷۵ میلیارد تومان و اکتشاف تجلی ۶۹ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: باید بگویم این سرمایه گذاری‌ها در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا می‌کند. زیرا برنامه‌های مفصلی داریم و باید منابع لازم را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت تجلی ادامه داد: خرید سهام شرکت تجلی، ۹.۶ میلیارد به ارزش ۱۴۶۱ میلیارد تومان در سال گذشته بوده است. قیمت پایانی ما در سال ۱۴۰۱/۰۱/۰۱، ۱۵۴.۵ ریال و قیمت پایانی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶، ۲۵۶.۹ ریال بود. سود تقسیمی سال گذشته ۴ ریال بود که جمع بازده ۱۰۲.۸ ریال بود.

علی اکبری درباره سهام معامله شده "تجلی" خاطرنشان کرد: تعداد سهام معامله شده شرکت تجلی ۱۷ میلیارد بوده و باقی شرکت‌ها در ردیف‌های دیگر قرار دارند. تعداد دفعات معاملات سهام "تجلی" بین شرکت‌های همگروه شرکت تجلی دارای مقام سوم از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۶ خرداد سال گذشته بوده است. صورت سود و زیان این شرکت در سال گذشته ۲۰۷ میلیارد تومان اعلام شد که در پایان سال گذشته ۷۴۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کردیم. در نهایت ۶۹۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت اصلی بوده است.

وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده این شرکت توضیح داد: کمیته فنی و معدنی شرکت تجلی از معادنی که در اختیار گرفتیم، تلاش کردند ۶ هزار محدوده معدنی را رصد و توانستند بهترین را انتخاب کنند. با بررسی ۱۸ مورد گزارش اقتصادی مالی، بررسی پیشنهادات سرمایه گذاری، انجام رتبه بندی به منظور انتشار اوراق اجاره سهام، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، بررسی صورت وضعیت‌های مشاور معدنی، کنترل کمی فعالیت ۱۰ پروژه، بازدید ۱۴ مورد مستمر در کارگاهی، پوشش خبری از ۲۰ رسانه معتبر، توانستیم رضایت نسبی شغلی را به دست آوردیم. همچنین، انعقاد قرارداد بازارگردانی با دو شرکت، تدوین و ارزیابی منشور هیات مدیره کمیته علمی، انتصابات طبق مقررات سازمان بورس را ایجاد کردیم. تهیه به موقع گزارش ۳، ۶ و ۱۲ ماهه شرکت را در کدال قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت تجلی همچنین بیان کرد: برنامه هیات مدیره در سال ۱۴۰۲ افزایش میزان مشارکت در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معدن و محدوده‌های پرپتانسیل معدنی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه عناصر غیرفلزی، افزایش سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی، افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه حوزه عناصر استراتژیک و مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه معدنی و فلزی است.

علی اکبری گفت: هیچ ارزیابی روی ارزش معادن همه شرکت‌ها در ایران صورت نمی‌گیرد و قیمتی روی صورت‌های مالی شرکت‌ها وجود ندارند که این یک نقطه ضعف است و صاحبنظران مالی در کشور باید برای آن تدبیری بیندیشند تا قیمت روز این دارایی‌های بااهمیت شناسایی شود. همچنین، پیگیری افزایش سرمایه با موافقت سهامداران عمده در سال ۱۴۰۲ در دستور کار خواهیم داشت.

یکشنبه 21 خرداد 1402 محصولات فلزی