شرکت کارگزاری ملل پویا

کمترین درآمدزایی "فسرب" در تابستان

کمترین درآمدزایی "فسرب" در تابستان

شرکت ملی سرب و روی ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمدی که از فروش محصولات طی دوره یک‌ماهه شناسایی کرد برابر با ۲۰ میلیارد تومان بود و همچنین "فسرب" در نیمه نخست سال جاری به میزان درآمد تجمیعی ۲۴۰ میلیارد تومانی دست‌یافت.

درآمد ماهانه‌ای که "فسرب" از فروش محصولات در شهریورماه توانست از خود بر جای بگذارد مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود و در بازار صادراتی فعالیتی نداشت، میزان درآمد عملیاتی که در ششمین ماه از سال جاری به ثبت رسید نسبت به میانگین درآمد ماهانه در ۵ ماه گذشته ۵۴ درصد پایین‌تر بود.

میزان درآمدی که "فسرب" در ششمین ماه از سال مالی ارائه کرد شاهد کاهش ۲۸ درصدی در مقایسه با ماه گذشته بود و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۳ درصد ریزش را تجربه کرد.

میزان درآمد تجمیعی که این شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند ۱۸ درصد کاهش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت، به‌گونه‌ای که در نیمه نخست سال مالی گذشته درآمدی که از فروش محصولات اطلاع‌رسانی شده بود برابر با مبلغ ۲۹۲ میلیارد تومان بود.

بیشترین درآمد ماهانه‌ای که "فسرب" در شهریورماه به دست آورد مربوط به فروش محصول «شمش روی» با ۱۷ میلیارد تومان بود که نرخ فروش آن با رشد ۷ درصدی به ۸۵ میلیون تومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت، مابقی درآمدزایی فسرب مربوط به بخش سایر محصولات با رقمی نزدیک به ۳ میلیارد تومان بود.

نکته قابل‌توجه این شرکت آن است که در این دوره ماهانه تنها از ۲ بخش کسب درآمد کرده و از شمش سرب، خدمات تولید و شمش نقره درآمدی را حاصل نکرده است.

شرکت ملی سرب و روی ایران در شهریورماه سال جاری ۲۳۰ تن از محصولات خود را در بازار داخل کشور به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته ۴۶ درصد کاهش فروش ماهانه را به همراه داشت و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار فروش تجمیعی این شرکت ۵ هزار و ۷۲۹ تن به ثبت رسید.

بیشترین مقدار فروش ماهانه "فسرب" مربوط به «شمش روی» با ۲۰۰ تن بود که اکثریت مقدار فروش را به خود اختصاص داد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز یک هزار و ۴۲۵ تن از این محصول در بازار داخل کشور به فروش رسید.

مقدار تولید ماهانه فسرب در شهریورماه ۷۰۸ تن اعلام شد که مربوط به محصولات شمش سرب، شمش نقره ۹۸ درصد و سایر محصولات بود، در خصوص به تولید نرسیدن شمش روی نیز لازم به ذکر است کارخانه روی جهت اورهال جرثقیل سقفی و تعمیرات در واحد الکترولیز است.

چهارشنبه 27 مهر 1401 محصولات فلزی