شرکت کارگزاری ملل پویا

ریزش تابستانی درآمدهای "اروند"

ریزش تابستانی درآمدهای "اروند"

پتروشیمی اروند در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را از فروش محصولات بالغ‌بر یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان شناسایی کرد و ۶ ماه نخست سال مالی نیز مجموع درآمد تجمیعی را برابر با ۹ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"اروند" درآمد ماهانه‌ای که طی این دوره از خود بر جای گذاشت مربوط به بخش‌های فروش محصولات در بازار داخل و خارج از کشور بود، بیشترین درآمدزایی این پتروشیمی متعلق به بازار داخل از کشور با یک هزار و ۱۸۶ میلیارد تومان بود، این بازار در شهریورماه ۸۱ درصد از سهم درآمد‌ها را به خود اختصاص داد.

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی اروند در شهریورماه از فروش محصولات کسب کرد نسبت به ماه گذشته ۷ درصد کاهش پیدا کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۵ درصد افزایش یافت، میزان درآمد ماهانه‌ای که در پایان شهریورماه به دست آمد در مقایسه با میانگین درآمدی در ۵ ماه گذشته ۹ درصد پایین‌تر بود.

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید این پتروشیمی در ۳ ماه نخست سال جاری روند مثبتی را از خود بر جای گذاشت اما؛ در فصل تابستان روند کاهشی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و در شهریورماه کمترین میزان درآمد را در ۳ ماهه دوم سال مالی به همراه داشت.

بیشترین درآمدزایی پتروشیمی اروند از فروش «کاستیک» با رقمی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان حاصل شد، این کسب درآمد مربوط به بازار داخل کشور بود و نرخ فروش این محصول در شهریورماه نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد کاهش یافت، در بازار خارج از کشور نیز این محصول عنوان درآمدزاترین محصول را در اختیار داشت و نرخ آن نیز در ازای هر تن ۲۰ میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

پتروشیمی اروند در شهریورماه سال جاری بالغ‌بر ۱۱۱ هزارتن از محصولات خود را به متقاضیان فروخت و طی ۶ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز مجموع مقدار فروش محصولات خود را ۵۶۱ هزارتن اعلام کرد، بیشترین مقدار فروش ماهانه مربوط به «اتیلن دی کلراید» در بازار داخل کشور با ۱۷ هزار و ۷۱۸ تن بود.

"اروند" نسبت به ماه گذشته ۱۴ درصد افزایش مقدار فروش محصولات را تجربه کرد، باوجودآنکه مقدار فروش این شرکت در شهریورماه با افزایش همراه بوده، اما نتوانست تا کاهش درآمد ۷ درصدی را جبران کند.

چهارشنبه 27 مهر 1401 بازار و محصولات پتروشیمی