شرکت کارگزاری ملل پویا

فراز و نشیب مقدار فروش ماهانه "خراسان"

فراز و نشیب مقدار فروش ماهانه "خراسان"

شرکت پتروشیمی خراسان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع درآمد‌های خود در این دوره را از فروش محصولات تولیدی خود به دست آورد و مجموع این مبلغ برابر با ۷۰۱ میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به میانگین ماه‌های گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت و طی ۶ ماه گذشته نیز درآمد تجمیعی خود را بالغ‌بر ۴ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان به ثبت رساند.

پتروشیمی خراسان میزان درآمد عملیاتی که در شهریورماه شناسایی کرد از فروش محصولات در ۲ بازار داخلی و صادراتی بود، بیشترین درآمدی که طی این دوره به دست آمد متعلق به بازار صادراتی با ۴۶۳ میلیارد تومان بود، همچنین بازار صادراتی نیز ۶۶ درصد از کل درآمد را در اختیار داشت.

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی خراسان در شهریورماه ۱۴۰۱ به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته ۳۹ درصد کاهش را تجربه کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۱۴ درصدی را شاهد بود، همچنین درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی طی ۶ ماه گذشته با ۱۲۳ درصد افزایش پیدا کرد.

بیشترین درآمدی که پتروشیمی خراسان در شهریورماه از خود بر جای گذاشت مربوط به «اوره صادراتی» با ۳۸۳ میلیارد تومان بود و نرخ فروش این محصول ۱۴ میلیون تومان در ازای هر تن شناسایی شد، محصول بعدی نیز متعلق به «اوره حمایتی» با مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان به ثبت رسید.

گران‌ترین محصول فروخته‌شده توسط "خراسان" در اختیار «کریستال ملامین» با ۴۴ میلیون تومان بود که در بازار صادراتی به فروش رسید، نرخ فروش این محصول نسبت به آخرین دوره‌ای که در این بازار به فروش رسید ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.

مقدار فروش ماهانه پتروشیمی خراسان در شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۴۷ هزارتن بود که از ۲ بخش داخلی و صادراتی تشکیل شد، بیشترین مقدار فروش ماهانه خراسان مربوط به بازار صادراتی با ۳۰ هزارتن بود، مقدار فروش ماهانه پتروشیمی خراسان در ششمین ماه سپری‌شده از سال مالی نسبت به ماه گذشته کاهش ۴۴ درصدی را به دنبال داشت.