شرکت کارگزاری ملل پویا

درآمد ۷۲ میلیارد تومانی "خگستر"

درآمد ۷۲ میلیارد تومانی "خگستر"

شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی را برابر با ۶ هزار و ۳۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"خگستر" عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری ها‌ی را در شرکت‌های بورسی با ۴ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان اعلام کرد و مابقی آن نیز در حوزه شرکت‌های غیر بورسی با یک هزار و ۷۸۸ میلیارد تومان بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خگستر" در شهریورماه ۱۴ میلیارد تومان نسبت به ماه گذشته افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خگستر" در شهریورماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۳ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری به «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» با یک هزار و ۲۹۴ میلیارد تومان تعلق گرفت.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "خگستر" در شهریورماه مربوط به بخش «خودرو و ساخت قطعات» با ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «بانک و مؤسسات اعتباری» با ارزشی تقریباً یک هزار و ۸۲۴ میلیارد تومانی بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

ارزش بازار گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو در شهریورماه در مقایسه با عملکرد شهریورماه سال گذشته تغییر را به همراه نداشت، "خگستر" در بخش سرمایه‌گذاری در «خودرو و ساخت قطعات» توانست به رشد ۱۳ درصدی معادل ۹۸۸ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

بیشترین بهای تمام‌شده "خگستر" نیز در اختیار «ایران‌خودرو» با مبلغی بالغ‌بر ۲ هزار و ۷۶ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته تغییری را به همراه نداشت و عمده‌ترین بهای تمام‌شده پس از سرمایه‌گذاری در ایران‌خودرو، «بانک پارسیان» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن یک هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان بود.

در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "خگستر" بیشترین ارزش بازار را ایران‌خودرو همانند بیشترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در اختیار گرفت، ارزش بازار ایران‌خودرو طی این دوره ماهانه برابر با ۶ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان به ثبت رسید. "خگستر" با سرمایه ثبت‌شده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱ از محل سود سهام محقق‌شده درآمد ۷۲ میلیارد تومانی کسب کرد.

این شرکت سرمایه‌گذاری با بهای تمام‌شده ۴ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومانی که در پرتفوی بورسی خود داشت شاهد رشد ۱۴۷ درصدی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومانی بوده، همچنین در پایان لازم به ذکر است که از محل معاملات واگذاری سهام ۵۳۱ میلیون تومان سود کسب کرد.

سه شنبه 19 مهر 1401 بررسی اجمالی