شرکت کارگزاری ملل پویا

خرید تضمینی در آذربایجان شرقی

خرید تضمینی در آذربایجان شرقی

اکبر فتحی، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است گفت: تامین امنیت غذایی مردم مهمترین هدف سازمان جهاد کشاورزی است و تلاش خواهیم کرد تا مطالبات گندمکاران در خصوص خرید تضمینی را هر چه سریعتر پرداخت نماییم تا کشاورزان نیز دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

وی افزود: تا امروز ۳۸۷ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم در استان برداشت شده و میزان خرید گندم تا ۲۲ مردادماه ۱۷۱ هزار و ۲۶۳ تن بوده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این عدد ۸۵ هزار و ۵۱۴ تن بود و شاهد یک رشد صددرصدی در سال جاری هستیم.

فتحی ارزش کل گندم خریداری شده را در استان را یک هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان اعلام نموده و افزود: در حال حاضر ۴۳۲ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران را پرداخت نموده ایم که این میزان ۲۲ درصد از کل ارزش گندم خریداری شده به صورت تضمینی را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌زراعی جاری ۱۲ هزار و ۹۴۹ تن گندم به صورت توافقی، ۱۱ هزار و ۲۰۶ تن به صورت بذری و ۱۷ هزار و ۲۶۱ تن گندم مانده از سال ۱۴۰۰ خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سرعت پرداخت معوقات گندم کاران افزایش یافته است، تاکید کرد: کشاورزان گندم تولیدی خود را به مراکز خرید تحویل دهند و از تحویل گندم به غیر مراکز خرید خودداری کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ذخیره گندم استان اکنون وضعیت مناسبی دارد ادامه داد: تاکنون خرید گندم در استان بیش از صددرصد نسبت به کل گندم خریداری شده در سال گذشته رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

یکشنبه 23 مرداد 1401 بررسی اجمالی