شرکت کارگزاری ملل پویا

گزارش وضعیت بازار بورس 2 خرداد

گزارش وضعیت بازار بورس 2 خرداد

در همان ابتدای شروع بازار امروز و درپی انتشار اخباری مبنی بر عرضه بلوک های کوچک و غیر مدیریتی که کمتر از انتظار فعالان بازار بود (از طرف خصوصی ساز)، شاهد واکنش منفی شدید نمادهای گروه خودرویی، معاملات منفی و تشکیل صف های فروش اکثر آنها بودیم که البته با حمایت صندوق تثبیت بازار، در دقایق پایانی بازار، اکثر صف های فروش آنها جمع آوری شد اما سایه معاملات منفی صنعت خودرویی، کلیت بازار امروز را منفی و با فشار فروش مضاعفی همراه ساخت. در اینجا چند سوال از سوی اهالی بازار سرمایه مطرح می شود؛ اول اینکه اگر خودرو سازها خیلی زودتر و در سالیان گذشته خصوص می شدند، آیا مجدد زیان تولید می کردند؟!!! دوم اینکه آیا امکان بازخواست، مطالبه و یا محاکمه افراد خاصی که با انتشار شایعات و یا رانت مجموعه خود، ایجاد نوسان منفی هیجانی در بازار سرمایه می کنند، وجود دارد!!! آیا در دولت جدید با شعار عدالت محوری، امکان پیگیری تخلف و دستکاری قیمت ها توسط چنین افرادی وجود دارد!

در انتهای دادوستدها، شاخص کل با افت حدود ۲۵ هزار واحدی مواجه و به ارتفاع ۱.۵۵۷ میلیون واحدی برسد، در این بین نمادهای کچاد و شستا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای حکشتی و برکت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ایجاد کردند تا از افت بیشتر آن جلوگیری نمایند.

در نگاهی مختصر به رخدادهای کلی بازار امروز؛مجموع صفوف خرید ۴۶۷ میلیارد تومانی و مجموع صفوف ‌فروش ۳۶۸ میلیارد تومانی، بیشترین ورود پول به صندوق های ETF و بیشترین خروج پول از صنایع خودرویی، فلزی و پالایشگاهی و در نهایت ارزش معاملات خرد ۷ حدود همتی می توان اشاره کرد.














دوشنبه 2 خرداد 1401 گزارش روزانه