شرکت کارگزاری ملل پویا

وضعیت بازار "چفیبر" قرمز شد

وضعیت بازار "چفیبر" قرمز شد

شرکت تولید فیبر ایران در آخرین گزارش فعالیت ماهانه اسفندماه طبق روند درآمد ارائه‌شده نشان داد که مجموع درآمد‌ها کاهش بسیار ناخوشایندی را پشت سر گذاشته و بر همین اساس، باید عنوان کرد که درآمد‌های "چفیبر" از ۱۵۳ میلیارد ریال به حدود ۳ میلیارد ریال سقوط را تجربه کرده است.

مقایسه فروش "چفیبر" در اسفندماه ۱۴۰۰ با دوره مشابه سال گذشته نشان می‌دهد شرکت تولید فیبر ایران امسال روند نزولی شدیدی را طی کرده به‌گونه‌ای که میزان درآمد آن طی یک سال اخیر ۹۹ درصد سقوط را تجربه کرد، همچنین این شرکت میزان سرمایه خود را ۱,۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

درآمد ماهانه‌ای که "چفیبر" از فروش محصولات در اسفندماه از خود بر جای گذاشت، مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی است.

طبق این گزارش روند درآمدزایی ماهانه "چفیبر" نسبت به بهمن‌ماه نیز کاهش بسیاری را پشت سر گذاشته و درواقع ۹۸ درصد سقوط درآمدی نسبت به ماه گذشته را شناسایی کرد که متأسفانه ضرر چشم‌گیری برای سهامداران به دنبال داشته است.

لازم به ذکر بوده که "چفیبر" شاهد افزایش ۶۷ درصدی درآمد تجمیعی نسبت به سال گذشته بوده، درواقع طبق این گزارش، "چفیبر" از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه ۱۴۰۰ درمجموع ۱،۲۲۶ میلیارد ریال فروش را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در این راستا با توجه به گزارش می‌توان گفت بخش «هیزم» با حدود یک میلیارد ریال پردرآمدتر از سایر بخش‌ها بوده؛ اما شرکت "چفبیر" روند درآمدی که از این بخش به دست آورد با روند نزولی مواجه بود، چرا که این محصول در مقایسه با ماه گذشته در حدود ۷۲ درصد کاهش قیمت داشت، همچنین نرخ فروش اعلام‌شده از سوی "چفیبر" برای «هیزم» حدود هزارتومان به ازای هر کیلوگرم به ثبت رسید.

رتبه بعدی درآمدزاترین محصول این شرکت، مربوط به بخش «تخته الوار» بود که با فروش حدود یک میلیارد ریال روبه‌رو بوده و لازم به ذکر است که این محصول نیز با کاهش ۷۶ درصدی نسبت به ماه گذشته مواجه بود.

با توجه به گزارش اسفندماه "چفیبر"، در حوزه «چوب پوست‌کنده» نیز شاهد کاهش درآمد ماهانه هستیم که از مبلغی بالغ‌بر ۱۳۸،۵۴۴ میلیون ریال به ۳۴۳ میلیون ریال رسیده و متأسفانه باید گفت این محصول نیز در سقوط ۱۰۰ درصدی قرار گرفت.

بررسی‌های گروه تحقیق بورس نیوز حاکی از آن بوده که بیشترین میزان فروش ماهانه "چفبیر" به ترتیب به فروش «هیزم» و «چوب داخلی» اختصاص‌ یافته است.

طبق این گزارش، فروش «هیزم» در شرکت تولید فیبر ایران با ۷۶,۳۸۰ کیلوگرم در رتبه اول بخش فروش شرکت جای گرفت که البته طبق روند این ماه "چفبیر"، ۶۷ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشت. همچنین از ابتدای سال مالی تاکنون نیز ۱،۷۳۷،۸۰۸ کیلوگرم از محصول «هیزم» در بازار داخل کشور به فروش رسید.

در این راستا پرفروش‌ترین کالا پس از «هیزم»، فروش «چوب داخلی» بود که این محصول در اسفندماه عاقبتی همانند سایر محصولات را پشت سر گذاشت، به‌گونه‌ای که «چوب داخلی» با فروش حدود ۱۳ هزار کیلوگرم در اسفندماه یک کاهش ۹۴ درصدی را در کارنامه شرکت به ثبت رساند.

یکشنبه 7 فروردین 1401 اخبار بررسی اجمالی