شرکت کارگزاری ملل پویا

کمبود معاملات؛ علت سرگردانی بازار سرمایه

کمبود معاملات؛ علت سرگردانی بازار سرمایه

نامشخص بودن حذف یا تداوم نرخ ارز نیز موجب سرگردانی و بلاتکلیفی بازار سرمایه شده است. در کل می‌توان گفت بازار جای نگرانی نداشته و سرمایه گذارانی که در این حوزه صبر کنند تا چند ماه آینده نتایج خوبی بدست خواهند آورد.

رضا خانکی، مدیر عامل داران در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه بیان کرد: از عوامل تأثیرگذار بر روند بازار می توان به نتایج نهایی مذاکرات برجام اشاره کرد و به نظر می‌رسد تا آخر ژانویه یعنی اوایل بهمن ماه توافقات به نتایج خوبی برسند.

وی ادامه داد: همچنین بازار سرمایه هنوز از تغییر روند نرخ بهره خیلی مطمئن نیست؛ در واقع با نرخ بهره بالایی که در بازار وجود دارد، حجم معاملات، خود به خود کاهش یافته و بازار با کمبود معامله مواجه می‌شود. البته لزومی ندارد که بازار حتما رونق بگیرد اما؛ در صورتی که حجم معاملات کم شود، بازار نه کاهش و نه افزایش خواهد داشت و در حالت ابهام قرار دارد. خانکی ضمن اشاره به تأثیر مجلس در روند بازار سرمایه تصریح کرد: واکنش و تصمیم گیری‌های مجلس نسبت به بودجه ارائه شده مشخص نیست چرا که این لایحه تغییرات زیادی خواهد داشت و تا به تصویب رسیدن آن توسط مجلس، باید صبر کرد. وی بیان کرد: در این راستا نامشخص بودن حذف یا تداوم نرخ ارز نیز موجب سرگردانی و بلاتکلیفی بازار سرمایه شده است. در کل می‌توان گفت بازار جای نگرانی نداشته و سرمایه گذارانی که در این حوزه صبر پیشه کردند تا چند ماه آینده نتایج خوبی بدست خواهند آورد. کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به وضعیت فعلی می‌توان گفت بازار ترس‌های خود را پشت سر گذاشته و موارد مبهم بودجه پیشنهادی تا حدود زیادی رفع شده است. به نظر می‌رسد در نهایت روند بازار سرمایه رشد کرده و با تأیید بودجه پیشنهادی خیال سرمایه گذاران راحت خواهد شد.

چهارشنبه 15 دی 1400 اخبار