شرکت کارگزاری ملل پویا

سه سرباز، کلاغ‌ها را شکار کردند!

سه سرباز، کلاغ‌ها را شکار کردند!

دیروز بسیاری از تحلیل‌گران امروز عنان از کف دادند که دیگر تمام شد! به روز‌های صعودی رسیدیم...

باید گفت که بورسی‌ها عبور قدرتمندی را از محدوده مقاومتی پیش روی شاخص‌کل یعنی ۱,۲۳۷ واحدی تجربه کرد اما؛ این محدوده چندان مهم نیست و باید دید که دومین کندل از خط میانی کانال ۱,۲۷۶ چگونه با اهالی بازارسرمایه طی می‌کند.

سهامداران عزیز توجه داشته باشید که احتمالا با رشد شاخص‌کل، هجوم گرگ‌های بازار برای عرضه طی امروز و فردا کاملا منطقی و طبیعی است و اینجاست که اتفاقا عیار بازار و صعودی که دیروز شاهد بودیم مشخص خواهد شد که آیا این صعودی پوچ و هیجانی بوده یا نه، با عیار بوده است.

باید متذکر شویم که سهامداران عزیز، اگر پرتفوی خود را نظاره کنید اغلب سهم‌هایی که در آن وجود دارد در کف قیمتی پایینی قرار دارد و نگهداری از سهم‌های به‌خصوص بنیادی با تحولاتی که در سودآوری پالایشی‌ها و فلزات رقم خورد، می‌تواند آینده عالی را برای شما سهامداران صبور در پی داشته باشد؛ بنابراین اگر نوسان‌گیری کوتاه‌مدت را هم در دستور کار خود داشته باشید روی برخی سهم‌ها چنین حرکتی را می‌توان اعمال کرد، زیرا بازی با پارامتر‌های فعلی، به روندی جذاب تبدیل خواهد شد البته، با تمام پرتفوی خود این بازی را نکنید تا اگر روزی متوجه شدید که حرفه‌ای نیستید، تمام پرتفو را در زیان مجدد فرو نبرید.

بر این اساس در صورت تقویت طرف تقاضا و شکل گیری سومین کندل صعود متوالی، علامت مهمی برای بازار صادر می‌شود که از آن بعنوان الگوی "سه سرباز " در مباحث الگو‌های شمعی یاد می‌شود.

به‌عبارت دیگر همانگونه که الگوی "سه کلاغ " با شکل‌گیری سه کندل نزول متوالی علامت بد و نامیمونی از شکل‌گیری یک روند نزولی سخت حکایت دارد، الگوی "سه سرباز" سیگنال مهمی از شروع یک روند صعودی است ولو آنکه موقتا عرضه‌ها بازار را آزار دهد.

همانطور که در روز‌های گذشته نیز ذکر شد، دلار از پنجشنبه روش مارموزانه‌ای را برای نوسان‌گیری آغاز کرد و ابتدا سربازی به نام سکه را پیش انداخت تا با یک نوسان‌گیری ریز تمام تمرکز فعالان پیش‌پا افتاده بازار دلار را به سوی سکه بفرستند و پس از آن به سوی رشد و نوسان گیری دلار حرکت کنند.

دقیقا حال که سکه یک نوسان گرفت و از ابتدای هفته روند نزولی را پیش گرفته این دلار است که به ۲۸ هزار و ۱۲۰ تومان رسیده و ۷۰ تومان به نسبت دیروز گران‌تر شده است.

قیمت هر سکه بهار آزاد به نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلین و ۱۸۰ هزارتومان برای خریداران قیمت‌گذاری شده است.

تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن است که نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۲۲۴ هزارتومان رسیده که نسبت به دیروز کاهش ۱۲ هزارتومانی را مشاهده کرده است.

یکشنبه 10 بهمن 1400 اخبار