شرکت کارگزاری ملل پویا

وزیر اقتصاد دیر بجنبد، استیضاح می‌شود!

وزیر اقتصاد دیر بجنبد، استیضاح می‌شود!

سید علی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درباره وضعیت بازارسرمایه اظهارکرد: متأسفانه تاکنون راهکاری برای بهبود وضعیت بورس از جانب دولت صورت نگرفته و این در حالی است که از وزیر اقتصاد انتظار می‌رفت حداقل تلاش را در جهت بهتر شدن بورس انجام دهد.

وی افزود: مردم انتظار داشتند بورس به محلی برای جذب سرمایه و هدایت آن برای تولید و اشتغال تبدیل شود اما؛ نه تنها اقداماتی در این راستا انجام نشده بلکه وضعیت بازار از قبل نیز بدتر شده و روزبه‌روز بازارسرمایه برای سرمایه‌گذاران ناامن‌تر می‌شود

نماینده مردم در خانه ملت اظهارکرد: به همین دلیل یک تیم اقتصادی قوی در زمینه نوع سرمایه‌گذاری و بحث هدایت نقدینگی به تولید یا اشتغال برای هدایت و راهنمایی به وزیر اقتصاد نیازمند است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر نقش حیاتی وزارت اقتصاد در اداره کشور ادامه داد: علت عدم نظارت بر بازارسرمایه آن بوده که در حال حاضر انتخاب اعضای تیم مدیریتی وزارت اقتصاد یا به طور کامل صورت نگرفته و یا با معرفی وزیر انجام شده است. حتی برخی از این افراد صلاحیت جایگاه و سمت خود را ندارند که همین عوامل موجب بهم ریختگی بازار و اقتصاد کشور شده است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در خانه ملت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خاندوزی وزیر اقتصاد به دلیل شرایط بد اقتصادی و مدیریت ضعیف در این حوزه در مجلس استیضاح شود.

موسوی با اشاره به تأثیر بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ دولت به مجلس بیان کرد: بودجه به تازگی به دست مجلس رسیده و مطالعات کاملی در خصوص آن صورت نگرفته است. بحث صرفه‌جویی‌ها و کاهش هزینه‌های دولت همچنین موضوع شفافیت در بورس تا حدودی حل شده و باید برای تحول واقعی در بورس برنامه خاصی طراحی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزیر اقتصاد و مسئولان مربوطه تا به الان وظیفه خود را به درستی انجام نداده و اگر وضعیت به همین منوال یعنی خروج اعتماد مردم از بازار و ضعف مدیران انتصابی ادامه یابد همان شرایط بد اقتصادی سال گذشته را تجربه خواهیم کرد.

یکشنبه 28 آذر 1400 اخبار