شرکت کارگزاری ملل پویا

پیش گشایش

پیش گشایش

با توجه به نوع عرضه‌ها در گروه‌های مختلف (بجز گروه خودرو) به نظر می‌رسد روز پر عرضه‌ای را در پیش داشته باشیم و این مهم ممکن است توقف و حتی عقب نشینی کوتاهی را رقم بزند.

به گزارش بورس نیوز، عبور قدرتمند از محدوده یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد. با توجه به نوع عرضه‌ها در گروه‌های مختلف (بجز گروه خودرو) به نظر می‌رسد روز پر عرضه‌ای را در پیش داشته باشیم و این مهم ممکن است توقف و حتی عقب نشینی کوتاهی را رقم بزند. با وجود این توقف و حتی افت‌های کوتاه در طول مسیر، احتمالا رشد شاخص کل تا محدوده تقریبی یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد و رشد شاخص هم وزن تا محدوده تقریبی ۴۰۰ هزار واحد دنبال خواهد شد. شاخص کل بورس تهران روز گذشته رشد ۴۲ هزار و ۲۳۴واحدی را به ثبت رساند و به رقم یک میلیون ۴۴۰ هزار واحد رسید. این رشد ۳.۰۲ درصدی یکی از بزرگترین رشد‌ها در سال ۱۴۰۰ بود. شاخص هم وزن نیز ۱۰۴۴۱ هزار واحد رشد داشت که این نشان می‌دهد علاوه بر نماد‌های بزرگ، نماد‌های کوچک هم وضعیت خوبی داشتند. روز گذشته نماد "شستا " بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص داشت به طوری که بیش از ۶ درصد رشد داشت. ارزش معاملات بورس حدود ۶ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم بیش از ۲۷۰۰ هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد افزایش یافت به طوری که در ۲۷ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شد و این در حالی است که روند نزولی هفته گذشته تثبیت نشد و قیمت به سطح قبلی بازگشت که شاید نشانه این باشد که بازار منتظر اخبار و جزئیات دقیق‌تری از روند مذاکرات است. سکه نیز روزگذشته همگام با افزایش قیمت دلار، با افزایش قیمت وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و در ۱۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

در نشست معاملاتی امروز رمز ارز‌ها قرمز پوش هستند، بیت کوین با کاهش ۰.۴۵ درصدی همچنان در ۶۰ هزار دلار قرار گرفته و این در حالی است که شرکت کراگر می‌گوید هرگز با پذیرش بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود موافقت نکرده است.

یکشنبه 16 آبان 1400 اخبار