شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد انفجاری درآمد ماهانه "کزغال"

رشد انفجاری درآمد ماهانه "کزغال"

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال جاری میزان درآمد‌های عملیاتی ثبت‌شده طی دوره یک‌ماهه را مبلغی بالغ‌بر ۱،۳۰۷ میلیارد ریال شناسایی کرده و از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه نیز درآمد‌های تجمیعی این شرکت به مبلغ ۸،۸۱۹ میلیارد ریال رسید.

درآمدی که این شرکت معدنی در آبان‌ماه اعلام کرده از فروش محصولات در بازار داخلی بوده و طی این دوره ۸ ماهه بیشترین درآمد را در فروردین‌ماه با ۲,۲۴۱ میلیارد ریال به دست آورد.

بر پایه این گزارش توسط گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در آبان ماه با افزایش درآمد چشمگیر ۳۴۷ درصدی نسبت به ماه گذشته روبه‌رو بوده و درآمد‌های این شرکت معدنی نسبت به آبان ماه سال گذشته ۵ درصد اُفت را به دنبال داشته است البته باید اشاره داشت که شکل‌گیری این رشد چندان اتفاق خارق‌العاده‌ای نبوده زیرا با نگاهی به درآمدهای مهرماه می‌توان به ریزش درآمدی این شرکت و کسب پایین‌ترین نرخ درآمد طی دو سال گذشته اشاره داشت .

میزان درآمدی که این شرکت معدنی ۸ ماهه گذشته به ثبت رسانده در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد رشد را به همراه داشته، درآمد حاصل‌شده کزغال از فروش محصولات کنسانتره زغال‌سنگ و کنسانتره حاصل از باز فرآوری زغال‌سنگ باطله بوده است.

بر اساس این گزارش صورت گرفته، فروش محصولات کزغال در آبان ماه برابر با ۴۵،۹۹۱ تن اعلام‌شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش را به ثبت رسانده و در مقایسه با ماه گذشته نیز ۳۴۲ درصد افزایش فروش را تجربه کرده، از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۲۸۲،۷۰۷ تن از محصولات را به فروش رساند.

نرخ فروش محصول «کنسانتره زغال‌سنگ» طی این ماه نزدیک به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ازای هر تن بوده که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش نرخ داشته است.

لازم به ذکر است که میزان سرمایه ثبت‌شده شرکت برابر با ۲ هزار میلیارد ریال عنوان شده است.

یکشنبه 7 آذر 1400 اخبار بررسی اجمالی