شرکت کارگزاری ملل پویا

نوید بهبود بازار با وجود معاملات منفی

نوید بهبود بازار با وجود معاملات منفی

به گزارش بورس نیوز، سهامداران عزیز باید توجه داشت که حمایت مهم ۱/۳۸۶ میلیون واحدی نباید از دست رود و این بسیار مهم است در غیراینصورت باید منتظر ریزش ۷۶ هزار واحد دیگر نیز نیست و این زنگ خطر بزرگی است.

خروج نقدینگی به واسط اوراق فروشی دولت کاری کرده که سهامداران یا گیرافتادگان در بازارسرمایه باید خود را برای هر غیرممکنی آماده کنند.

آیا این زیبا نیست که نظم بازارسرمایه بخاطر اقدامات دولت قدیم و جدید به گونه‌ای پیش می‌رود که تنها از جیب سهامداران و سرمایه مردم برداشته می‌شود! و این درحالی است که قیمت دلار، نرخ‌های جهانی کامودیتی‌ها و گزارش‌های ۶ ماهه فصل بره‌کشون را باید برای سهامداران می‌آورد نه فصل سرخی و خون را.

کاهش قیمت دلار

روز گذشته دلار به رغم تلاش نوسان‌گیران برای بالا بردن قیمت ها، کاهش یافت و در ۲۷ هزار و  ۶۳۰ تومان معامله شد اما؛ خبر‌ها از جنب کوچه ارباب جمشید و معامله‌گران آن حاکی از آن بوده که تا دیشب باید تقاضا‌ها بر عرضه پیروز می‌شدند و کانال جدیدی از دلار را شاهد می‌بودیم، ولی بازارساز توانسته با افزایش عرضه سد راه روند افزایشی بازار شود.

سکه به میانه کانال ۱۱ رسید

با نگاهی به قیمت سکه می‌توان دریافت که پس از مدت‌ها این بازار نیز با تکانه‌های صعودی همراه شد و هر سکه بهار آزادی به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز به ۱۱ میلیون و ۷۴۰ تومان ایستاد.

تابلوی طلافروشی نیز گویای آن است که هر گرم طلا نیز با رشد همراه بوده و هر گرم به یک میلیون و ۱۶۷ هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با ۵ میلیون و ۵۷ هزارتومان دست به دست می‌شود.

بهای نفت بالای ۸۵ دلار

بهای نفت با آنکه در آخرین معاملات خود تقریبا با ۰.۵۸ درصد کاهش روبه‌رو بود اما؛ کماکان بالای ۸۵ دلار بوده و در نرخ ۸۵ دلار و ۲۲ سنت در هر بسکه معامله می‌شود، ولی این گمانه وجود دارد که با سردتر شدن هوا به خصوص در اروپا، نرخ نفت بالای ۹۰ دلار را هم تاچ کند.

از شرق تا غرب

شاخص سهام ژاپن روز گذشته ۵۱۵.۹۵ واحد صعود را به کام گرفت و سهامداران را از این رشد خوشحال کرد و شاخص شانگ‌های نیز کمی بیش از ۳ واحد با رشد همراه بود.

از سوی دیگر وال‌استریت نیز گویای آن بوده که شاخص داوجونز با ۶۴.۱۳ واحد و S&P با ۲۱.۵۸ واحد سبزپوش بودند، اما نزدک با کمی سرخی به میزان ۰.۲۲ واحد منفی کار خود را به پایان رساند.

سه شنبه 4 آبان 1400 اخبار