شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد بیش از 52 درصدی ارزش بازار صنعت شیمیایی طی سه ماه

رشد بیش از 52 درصدی ارزش بازار صنعت شیمیایی طی سه ماه

بورس24 : ارزش بازاری صنعت شیمیایی در ابتدای سال 98 بیش از 297 هزار میلیارد تومان بود که تا پایان سال حدودا دو برابر شد و به 590 هزار میلیارد تومان نزدیک شد. در نیمه ابتدایی سال 99 وقتی که بازار به سقف تاریخی خود رسید ارزش بازاری صنعت شیمیایی در مرداد ماه بیش از 1،912 هزار میلیارد تومان بود اما در نیمه دوم سال در اثر ریزش بازار به 1،479 هزار میلیارد تومان کاهش یافت...

این روند کاهشی تا سوم خرداد ماه سال جاری که بازار برای خود یک کف محکم ساخت، ادامه یافت و ارزش بازاری این صنعت به 1،231 هزار میلیارد تومان افت کرد. اما پس از ثبت این کف که بازار رو به بالا حرکت کرد و در ششم شهریور ماه به سقف خود رسید، ارزش بازاری صنعت شیمیایی طی حدود 3 ماه بیش از 52 درصد افزایش یافت و به 1،874 هزار میلیارد تومان بالغ شد و در واقع به سقف مرداد 99 نزدیک شد.

در هفته های گذشته اما که بازار یکبار دیگر در روند نزولی قرار داشت ارزش بازاری این صنعت به کمتر از 1،826 هزار میلیارد تومان تعدیل شد. این در حالی است که نرخ جهانی محصولات شیمیایی در هفته های اخیر صعودی است. از طرفی گزارش های ماهیانه شرکت های شیمیایی نیز نشان می دهد که بهای فروش محصولات این شرکت ها در بازارهای داخلی و خارجی نیز با روند رو به رشدی همراه شده است.

شنبه 24 مهر 1400 اخبار