شرکت کارگزاری ملل پویا

کف معتبر و بازگشت؛ حتی موقت!

کف معتبر و بازگشت؛ حتی موقت!

با توجه به وضعیت معاملات در روز‌های پایانی هفته و ارزیابی وضعیت شاخص کل و هموزن و همچنین اندیکاتور‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار رو به تثبیت و حتی رشد مقطعی حرکت کند.

به گزارش بورس‌نیوز، برخلاف روال هفته گذشته که شاخص کاملا قرمز بود و در آخرین روز معاملاتی، سبزی به بازار بازگشت، با توجه به وضعیت معاملات در روز‌های پایانی هفته و ارزیابی وضعیت شاخص کل و هموزن و همچنین اندیکاتور‌ها می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار رو به تثبیت و حتی رشد مقطعی حرکت کند. با این وجود ابهامات موجود در حوزه سیاست‌گذاری و فضای کلی اقتصاد کلان مانع اصلی حرکت نقدینگی به‌سمت بازار و جهش آن محسوب می‌شود. تحت این شرایط خرید در نماد‌های DPS محور با دید میان مدت و حتی با دید کوتاه مدت با هدف نوسان‌گیری با موفقیت همراه خواهد بود. بروزرسانی شاخص کل و هم‌وزن در بازه روزانه که در آن شاخص کل در کف نسبتا معتبری آماده برگشت ولو موقت است و در شاخص هموزن نیز به کف محدوده ابتدای خرداد رسیده و الگوی کنج جالبی در انتهای نمودار در حال شکل گیری است.

در بازار ارز روند صعودی و البته همچنان ادامه‌دار بوده قیمت دلار به ۲۷ هزار و ۶۳۰ تومان رسیده و تمام دیش‌های کوچه ارباب‌جمشید به‌سوی توییتر آقای باقری بوده که نوشت گفت وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم و توافق کردیم. حال همه منتظر هستند تا ببینند این توافق کی، چگونه و با چه پیش‌نویسی به بازار جان دوباره خواهد داد یا حتی با نگاه به نیمه خالی لیوان، چه جان و حیاتی را خواهد گرفت. بازار سکه و طلا نیز باردیگر نوسان و رفت و برگشت نرخ‌ها را به خود دید چنان که هر سکه بهار آزادی به نرخ ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی به نرخ ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزارتومان رسید. هر گرم طلا نیز به نرخ یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز با نرخ ۵ میلیون و ۴۷ هزارتومان در بین خریداران دست به دست شد.

شنبه 8 آبان 1400 اخبار