شرکت کارگزاری ملل پویا

فروش "خساپا" در مرداد یاتاقان زد

فروش "خساپا" در مرداد یاتاقان زد

بیشترین میزان فروش محصولات سایپا را در بخش «خانواده تیبا» مشاهده می‌کنیم که نسبت به ماه گذشته با کاهش فروش ۳۷ درصدی همراه بود.

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، در حالی که شرکت سایپا با ستاره‌بازی‌ها می‌خواهد خودرو‌های خود را مطلوب و رقابتی جلوه دهد و طبق اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش رده‌بندی کیفی خودرو‌های داخلی در مردادماه ۱۴۰۰، با افتخار اعلام می‌کند که کوییک. اس برای نخستین‌بار با کسب چهارستاره در لیست خودرو‌های کلاس قیمت پنج قرار گرفت، این سوال پیش می‌آید که آیا خودروی پُز چنین مقام‌هایی را نباید «پارس‌خودرو» بدهد، شاید بگویید که این شرکت نیز ازآن سایپاست اما؛ اگر بورسی به این موضوع نگاه کنیم، "خپارس" نمادی مجزا از "سایپا" بوده و تولیدات آن‌ها باید ذیل گروه خودروسازی خود قرار بگیرد نه اینکه کوییک با آرم سایپا به بازار بیاید و آرم پارس‌خودرو زیر لگوی خودروساز نارنجی‌پوش خاک بخورد!

در زیرگروه تولیدات پارس خودرو «Q ۲۰۰»، «کوئیک معمولی»، «گروه S ۲۰۰»، «گروه برلیانس»، «گروه رنو» و «خانواده X ۱۰۰» ذکر شده اما؛ برای "خساپا" براساس شفاف‌سازی و اطلاعات کدال، «پراید»، «وانت ۱۵۱»، «تیبا»، «شاهین» و «آریو S ۳۰۰» ذکر شده است.

حال باید نگاهی به عملکرد خودروپوش نارنجی‌پوش جاده مخصوص در مردادماه انداخت با توجه به آنکه مدیرعامل این شرکت نیز اذعان داشته که تعهدات ساپیا در شهریورماه سال جاری صفر شده و این امر در شرایطی محقق شده که صنعت خودرو با سخت‌ترین شرایط تحریمی روبرو است.

شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری مجموع درآمد حاصل‌شده از فروش محصولات طی این دوره یک‌ماهه را برابر با ۲۳,۷۹۴ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه سال جاری نیز میزان درآمد شناسایی‌شده این شرکت خودرویی بالغ‌بر ۱۳۳,۱۸۶ میلیارد ریال اعلام‌شده، همچنین میزان سرمایه ثبت‌شده این شرکت خودروساز به مبلغ ۱۹۵ هزار میلیارد ریال گزارش شده است.

چهارشنبه 31 شهریور 1400 اخبار