شرکت کارگزاری ملل پویا

سهامداران آژیر هیجان را خاموش کنند

سهامداران آژیر هیجان را خاموش کنند

به گزارش بورس‌نیوز، معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاهد ریزش واقعی در حد "سونامی" بود؛ باوجود تزریق " شبندر" به تابلوی معاملات پس از ۳ ماه و بازگشایی این نماد، حتی اندکی از درد بازار را کم نکرد و بعد از عرضه قابل‌توجه دیروز به نظر می‌رسد مبادلات آماده یک اصلاح شده‌اند.

البته تصور بازار بر آن است که این اصلاح احتمالاً کوتاه‌مدت بوده و در حدود یک‌میلیون و پانصد هزار واحدی شاخص کل، بازگشت صورت بگیرد؛ علاوه بر افول بورس، بازار ارز نیز با نزول همراه شد و بنابراین برخی این دو را باهم مرتبط می‌دانند و در روز جاری بسیاری از سهام دچار صف فروش شدند، شرایطی که حداقل از بعد پایان انتخابات ریاست جمهوری اخیر تاکنون سابقه نداشته است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز با افت بیش از ۴۹ هزار واحدی مواجه شد تا این شاخص به یک‌میلیون و ۵۲۳ هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن نیز افت ۱۳۱۵۱ هزار واحدی را به ثبت رساند.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشید که آژیر هیجان در زیر تابلوی بورس تهران به صدا درآمده و افت هیجانی و جانکاه حدود ۵۰ هزار واحدی طی یک روز کاری همه را شوکه کرد، زیرا انتظار می‌رفت چنین ریزشی در حالت عادی در طی چند روز رخ دهد!

ا توجه به شرایطی که شاخص کل و البته شاخص هم‌وزن طی معاملات روز گذشته رقم زدند، انتظار می‌رود که نیمه دوم بازار امروز و حتی بازار فردا برای سهامداران و معامله‌گران بازار سرمایه کاملاً حیاتی باشد، بنابراین نباید بی‌مورد در صف‌های فروش قرار بگیریم؛ طبق انتظار تحلیل‌گران از نیمه دوم بازار امروز از حجم عرضه‌ها و منفی‌ها کاسته خواهد شد و بازار به شرایط عادی بازخواهد گشت به‌ویژه آنکه بسیاری از نماد‌های بنیادین و شاخص ساز با افت حدود ۱۵ الی ۲۰ درصدی به نقطه جذابی در فردا و مخصوصاً چهارشنبه می‌رسند.

سه شنبه 9 شهریور 1400 اخبار