شرکت کارگزاری ملل پویا

آیا تمام وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به تعطیلات رفتند؟؟؟

آیا تمام وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به تعطیلات رفتند؟؟؟

کماکان خبری از سیاست‌های درمان‌گرا یا حتی مُسکن‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی خبری نیست، گویا اصلا با رفتن وزیر و رئیس‌کل؛ تمام این مجموعه‌ها تعدیل شده‌اند.

به گزارش بورس‌نیوز، کم‌کم باید گوش‌هایمان را به دلار ۲۷ هزار تومانی عادت دهیم، دلاری که این روز‌ها به ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان نیز رسیده که کماکان خبری از سیاست‌های درمان‌گرا یا حتی مُسکن‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی خبری نیست، گویا اصلا با رفتن وزیر و رئیس‌کل؛ تمام این مجموعه‌ها تعدیل شده‌اند. دولت جدید باید به این موضوع آگاه باشد که دلاریون و اهالی این بازار تمام تحرکات حوزه برجام را زیر نظر گرفتند و هر حرکتی را نه‌تن‌ها عامل نوسانی تصور می‌کنند بلکه با پیش‌بینی روند‌ها دلار را در ایران کاملا تکان می‌دهند.

با نگاهی به بازار طلا نیز می‌توان دریافت که اگر بازار‌ها به مناسبت ایام دهه ابتدایی محرم تعطیل است اما؛ بازار طلا و معامله‌گران زیرزمینی کماکان در زیست شبانه خود ادامه می‌دهند و نرخ هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون تومان را رد کرد. سکه امامی که این روز‌ها در مسیر اوج گام برمی‌دارد، نرخ ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان را تجربه کرده و سکه امامی نیز ۱۱ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان را کاملا درک کرده و اصلا از سطح قیمت‌ها نه‌تن‌ها تعدیل و نوسان منفی را نمی‌گیرند بلکه سکه بهار آزادی سودای رسیدن به سکه امامی را هم دارد. در بازار‌های جهانی نیز انس طلا بیش از ۳.۵ واحد افزایش را تجربه کرد تا به نرخ ۱۷۸۲ دلار در هر انس، برسد.

قیمت بشکه‌های نفت درحالی که توسط عوامل اصلی به‌سوی اوج و فتح مجدد ۷۰ دلاری نزدیک شده بود، اما باردیگر روند کاهشی را آنچنان تجربه کرد که این روز‌ها هر بشکه به زیر ۶۶ دلار رسیده است! قیمت هر بشکه نفت برنت با کاهش ۰.۸۸ درصدی به ۶۵.۹۴ دلاری رسیده و تنها امید تولیدکنندگان نفتی که سهم آنچنانی از تولید نفت ندارند یا پشتوانه دلاری خوبی از طلای سیاه تاکنون به مشابه شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس کسب نکرده‌اند این روز‌ها کاملا مانند بازنده‌های پوکر در غم نشسته‌اند و امیدوار هستند که افزایش تولید کشور‌هایی همچون چین، به داد نفت و تولیدکنندگان برسد.

شنبه 30 مرداد 1400 اخبار بررسی اجمالی