شرکت کارگزاری ملل پویا

چگونه دارا دوم را بفروشیم؟

چگونه دارا دوم را بفروشیم؟

طبق آنچه درباره قابل معامله شدن دارا دوم یا همان صندوق پالایش گفته شده حداقل یک ماه پس از پایان پذیره نویسی قابل معامله خواهد شد و پس از بازگشایی افرادی تصمیم به فروش این صندوق میگیرند اما توجه داشته باشید برای فروش این سهام پیش نیاز هایی وجود دارد و اولین پیش نیاز آن داشتن کد بورسی است. در مقالات قبلی درباره نحوه دریافت کد بورسی صحبت کردیم و در این مقاله قصد داریم به بررسی چگونه دارا دوم را بفروشیم؟ بپردازیم.

نحوه فروش دارا دوم

برای فروش دارا دوم یا همان صندوق پالایش یکم شما میتوانید از طریق راه های زیر اقدام کنید:

  • برای فروش دارا دوم اگر شما کد بورسی دارید و از طریق کارگزاری اقدام به خرید صندوق دارا دوم کرده اید پس از بازگشایی و قابل معامله شدن دارا دوم در سبد سهام شما قابل مشاهده خواهد شد و میتوانید اقدام به فروش این صندوق مانند سهام عادی نمایید.
  • اگر کد بورسی دارید و از طریق بانک اقدام به خرید این صندوق کرده اید می توانید در قسمت معاملات آنلاین کارگزاری خود تغییر کارگزار ناظر داده و سهام پالایش یکم را جستجو کرده تا این سهام وارد سبد بورسی شما شود و بتوانید اقدام به فروش دارا دوم نمایید.
  • اگر کد بورسی ندارید و واحد های صندوق ETF پالایش یکم را از طریق بانک یا روش های دیگر خریداری کرده اید برای فروش آن در ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنید و مراحل احراز هویت را از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان و یا بصورت اینترنتی انجام دهید تا بتوانید با مراجعه به کارگزاری مورد نظر خود کد بورسی دریافت کنید و پس از اینکه دارا دوم در پرتفوی شما وارد شد بتوانید آن را بفروشید.

دوشنبه 14 مهر 1399 آموزش عمومی بورس