شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد ۴ درصدی تولید گندله و آهن اسفنجی

رشد ۴ درصدی تولید گندله و آهن اسفنجی

امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفتگو با بورس نیوز، درباره پیش بینی خود از بودجه اظهار کرد: در حال حاضر شرکت چادرملو در بخش‌های کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد پرقدرت به کار خود ادامه می‌دهد. به گونه‌ای که در بخش گندله و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد تولید مواجه بودیم. به عبارت دیگر، یک درصد در آهن اسفنجی و ۳ درصد در گندله سازی رشد تولید را محقق کردیم. در خصوص کنسانتره و فولاد نیز باتوجه به محدودیت‌های گاز و برق باید تا پایان سال صبر کنیم. اما پیش بینی می‌کنیم یا روند فعلی تولید را حفظ کنیم و یا در بخش‌های مختلف تولید رکوردشکنی داشته باشیم.

وی افزود: پیش بینی ما در ۶ ماهه نخست سال جاری این بود که سود ۱۰۵۰۰ میلیارد تومانی را محقق کنیم که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. امیدواریم بتوانیم برنامه‌ای که برای سود پیش بینی کرده ایم را محقق کنیم و بتوانیم پاسخگوی اعتماد سهامداران باشیم.

مدیرعامل "کچاد" گفت: تمام تلاش ما این است که در جهت تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های مختلف فعالیت کنیم.

واحد کنسانتره بهاباد با ظرفیت یک میلیون تن در سه ماهه چهارم وارد بهره برداری آزمایشی خواهد شد. توسعه طرح‌های مختلف را دنبال می‌کنیم. در تکمیل زنجیره نیز در برنامه داریم، واحد ۳۰۰ هزار تنی میلگرد و کلاف را در منطقه میبد در جهت تکمیل زنجیره شرکت اجرایی کنیم. این اقدام می‌تواند بیلت تولیدی واحد اسفنجی خودمان را به ارزش افزوده بیشتری برساند.

دوشنبه 6 آذر 1402 بررسی اجمالی