شرکت کارگزاری ملل پویا

طرح‌های توسعه‌ای "ذوب" نیازمند سرمایه

طرح‌های توسعه‌ای "ذوب" نیازمند سرمایه

به گزارش بورس نیوز، مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: تعداد زیادی از همکاران در این نمایشگاه حضور فعال دارند. از آنجایی که شرکت ذوب آهن اصفهان یک شرکت با سابقه ۵۲ ساله است و نیاز به اورهال و توسعه اساسی دارد، برای کار‌های توسعه‌ای نیاز به مشارکت‌های سرمایه گذاری داریم که در بازار سنتی مالی کشور سقف ما پر شده است.

وی افزود: از سوی دیگر، ما از طریق بانک‌ها حداکثر سقف اعتباری را دریافت کردیم و برای اجرای پروژه‌های جدید و اورهال شرکت نیاز به سرمایه‌های جدید داریم که در قالب بازار‌های نوین سرمایه امکان انجام این کار وجود دارد. امیدواریم در این نمایشگاه فعالان بازار سرمایه، شرکت‌های فنی و مهندسی و مالی که می‌توانند به صنایع معدنی و بخش معدن کمک کنند، برای توسعه سرمایه گذاری پا پیش گذارند تا از این جهت در پایان نمایشگاه افق روشنی را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان درخصوص تامین نقدینگی موردنیاز شرکت از طریق بازار سرمایه ادامه داد: همکاران قبلا تجربه این کار را داشتند و نقدینگی خود را از این طریق حاصل کردند. می‌توان در قالب شرکت‌های شرکت پروژه و شرکت‌هایی که می‌توانند آنچه در بازار مالی وجود دارد را جمع کنند و بیاورند، از طریق بازار سرمایه این کار را انجام داد. به طور مشخص شرکت تجلی، شرکت موفقی است که تجربه انجام این کار را داشته است. همچنین، شرکت ملی مس، َشرکت آلومینیوم و ... در حال انجام این کار هستند. من به شدت به بازار‌های نوین مالی خوش بین هستم.

کوهی درباره تولید فولاد سبز در شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان معدن ندارد که در بخش معدن به تولید فولاد سبز کمک کند، اما در شرکت با اجرای پروژه HSE، اجرای پروژه‌های الکتروفیلتر‌ها برای کاهش آلایندگی‌ها و برای اینکه محیط کاری و همسایگان ما تحت تاثیر مسائل شیمیایی وآلاینده‌ها قرار نگیرند، ۱۱ پروژه اساسی داریم که ۷ پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینه باقی پروژه‌ها نیز کار را پیش می‌بریم.

وی در این باره بیان کرد: با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری نیز در حال مذاکره هستیم تا شرکت‌هایی که در زمینه رفع آلایندگی‌ها به ویژه صنعت فولاد موفق بودند را به ما معرفی کنند. در سفر اخیر معاون علمی فناوری ریاست جمهوری به اصفهان وعده دادند تا پایان ماه یکی، دو شرکت اساسی را به ما معرفی کنند تا بتوانیم از طریق شرکت‌های دانش بنیان پروژه‌ها را با سرعت و دقت بیشتری پیش ببریم.

مدیرعامل "ذوب" با اشاره به تولید و فروش این شرکت گفت: برنامه تولید شرکت ذوب آهن اصفهان طبق برنامه‌ای که در کدال و بورس اعلام کرده بودیم، تحقق پیدا کرده است. طبق استاندارد‌های بورس و بازار سرمایه تا پایان ماه جاری اطلاعات لازم را در کدال قرار می‌دهیم تا سهامداران و بازار سرمایه از عملکرد شرکت ذوب آهن به طور رسمی مطلع شوند. مطمئنا بیش از ۶۰ درصد برنامه‌هایی که در قالب برنامه‌های تحولی در مجمع اعلام کردیم را تا پایان سال محقق خواهیم کرد. امیدوار هستیم سهامداران با توجه به عملکرد چندین ساله ذوب آهن ما را به عنوان خدمتگزار کوچک خود بپذیرند.

شنبه 15 مهر 1402 محصولات فلزی