شرکت کارگزاری ملل پویا

بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران

بازار سرمایه و وضعیت بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۱ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً خودرویی ها و نفتی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

محمد باقر خادمی: با توجه به مستعد بودن بازار جهت شروع روند صعودی بازار نیاز به افزایش ارزش معاملات جهت شروع روند صعودی دارد و در صورت افزایش ارزش معاملات به بالای ۶ همت میتوان گفت روند صعودی بازار شروع شده است.

هابیل خاوری: این روز ها همه چشم انتظارند، چشم انتظار این که بازار سرمایه کی به روند صعودی خود برخواهد گشت، همه چشم انتظار این اند که چه زمانی پرتفوی زیان دیده آنها با حداقل های اقتصادی و تورمی مملکت آپدیت می شود، در حالی مرداد ماه تمام شد که ارزش معاملات به پایین ترین سطح خود رسید.و انواع اخبار منفی بر هیجان بازار اضافه کردند، منفی های این برهه زمانی با جو دهی از سوی حقوقی ها و با عمل حقیقی ها رخ داد، چرا که روزانه شاهد خروج پول حقیقی هستیم، ولی هیچگاه خلوج پول حقیقی مهم نبوده، نیست و نخواهد بود، خروج پول حقیقی در کف های قیمتی است و ورود پول حقیقی در سقف های قیمتی. اما این روز ها اخبار مثبت خوبی به بازار مخابره می شود و باید منتظر واکنش پول های بزرگ به این اخبار بود. ضمنا صف خرید یا صف فروش نباید ملاک تصمیم گیری باشد و با یک کندل مثبت تارگت فضایی ندهید برای شاخص کل. تا زمانیکه ارزش و حجم معاملات به عدد مطلوب (میانگین هفته بالای ۱۰ همت)نرسد مثبت ها فقط و فقط به جهت حفظ حمایت ها هستند. فعلا این اعداد با شرایط بازار مطلوب فاصله زیادی دارند و از هیچ بهتر است، و برای بازار خوب است در جهت حفظ شدن حمایت ها. برخی نماد های بازار به محدوده های حمایتی رسیده اند، و همه چشم انتظار برگشت بازار به روند مثبت هستند.

نوید سالک: به نظر می رسد علیرغم ارزش پایین معاملات در طی هفته های گذشته، دو عامل تصمیمات و کش و قوس های حاکمیتی پیرامون نرخ خوراک پتروشیمی ها و قیمت دلار بازار آزاد از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر این روزهای بازار سرمایه هستند. از این رو انتظار می رود بازار سرمایه این هفته متعادل و تا حدودی مثبت باشد.

مجتبی دیبا: با توجه به دیدگاه جمعی بازار مبنی ارزندگی در محدوده های حال حاضر بازار شاید با یک خبر بتواند تعادل مثبت خود را پیدا کند و خریداران جدید بعد از این مرحله می‌تواند به بارار شکل تازه ای را ببخشند

احمد جانجان: با توجه به رسیدن به محدوده حمایتی شاخص کل در ناحیه ۱۹۱۰ الی ۱۹۱۷ و هم‌وزن در ناحیه ۶۵۰.۰۰۰ و توجه به کاهش عجیب p.e شرکت‌ها تا جایی که p.e فوروارد ۲ و ۲.۵ نیز در بازار قابل مشاهده است می‌توان امید به پایان اصلاح و آغاز نرم روند صعودی داشت.

بهراد موسوی: پیش‌بینی می‌شود با توجه به خبر های مثبت منتشره با موضوعیت حمایت دولت و مجلس از سهامداران، ابتدای هفته بازاری با افزایش تقاضا و در ادامه هفته مجددا شاهد کاهش تقاضا و افزایش عرضه‌ باشیم.

سهیلا نقی پور: با توجه به ادامه روند کاهشی در ارزش معاملات و کاهش قیمت دلار این هفته بازار سرمایه بدون تغییر چشمگیری خواهد بود .

ندا کریمی: مهمترین رویداد هفته پیش رو، گزارشهای ماهانه مرداد است که منتش خواهد شد. به نظر میرسد به جز بخشی از سیمانی و بانک ها، سایر صنایع با کاهش تولید و فروش روبرو خواهند شد. از سوی دیگر گروه خودرویی در کف حمایت تکنیکالی است. اظهارات وزیر صمت برای حذف قیمت گذاری می تواند به گروه خودرویی در برخی صنایع دیگر خوشبینی ایجاد کند. زیرمجموعه های شستا و خود شستا با نسبت پی به دی خوبی روبرو هستند که میتوانند مورد اقبال قرار گیرند.

پیام الیاس کردی: کمی آخر هفته شرایط بهتر شد

هلن عصمت پناه: در تک سهم هایی از برخی صنایع، روند حرکتی مثبت را میتوان مشاهده کرد، بازار چهارشنبه هفته گذشته کمی بهبود یافت، اما زمانی میتوان از کلمه جان گرفتن بازار صحبت کرد که ارزش معاملات قابل پذیرش باشد، در حال حاضر دوران رکود بازار را شاهدیم یک محرک لازمه بهبود بازار است اما این محرک میتواند روند مثبت یک‌ مولفه اقتصادی باشد یا خبر مثبت زیرساختی برای بازار شرایط خبر انتشار اوراق کمی موثر بر بازار خواهد بود در کلیت اتفاق آنچنان خاصی نسبت به هفته گذشته برای بازار در جریان نداریم

سمیه صفری: با توجه به اینکه هنوز بازار در رکود به سر میبرد و ارزش معاملات پایین است، در کوتاه مدت انتظار رشد خاصی از بازار نمی توان داشت جز در یک سری تک سهم ها با عملکرد خوب در صنایع مختلف

یکشنبه 5 شهریور 1402 اخبار