شرکت کارگزاری ملل پویا

ورود پول به بازار بعید به نظر می‌رسد

ورود پول به بازار بعید به نظر می‌رسد

سپهر عبدالله‌پور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص روند بازار و فرازوفرود‌های آن عنوان کرد: روند مثبت بازار در هفته گذشته نتوانست با قدرت ادامه پیدا کرد و نهایتاً بازار این هفته با شاخص ۲ میلیون و ۳۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در شرایط کنونی محرک قابل‌توجهی برای رشد بازار دیده نمی‌شود. ثبات نرخ ارز به‌عنوان مهم‌ترین عامل در این موضوع تأثیرگذار است. از سوی دیگر اقدامات پیاپی دولت در دست‌اندازی به سود شرکت‌ها از قبیل افزایش نرخ خوراک و زمزمه‌هایی که از لغو معافیت صادراتی شرکت‌ها شنیده می‌شود باعث شده است سهام به‌عنوان یک کلاس دارایی از سبد سرمایه‌گذاری بخش مهمی از فعالان اقتصادی خارج شود.

این دسته از سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیده‌اند که دولت از امکان بالایی برای اثرگذاری بر بازار سرمایه برخوردار است و ترجیح می‌دهند دارایی خود را در سایر بازار‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به نظر می‌رسد با توجه به نسبت ارزش دلاری بازار، قیمت‌های این محدوده قیمت کف بسیاری از سهم‌ها خواهد بود لیکن برای رشد به چشم‌انداز و محرک‌های مثبتی نیاز داریم که فعلاً خبری از آن‌ها نیست.

با توجه به این موارد، ورود پول تازه نفس به بازار بعید به نظر می‌رسد و جریان پول داخل بازار با گردش در گروه‌های مختلف ممکن است تحرکاتی ایجاد نماید. مبهم بودن چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و احساس عدم امنیت سرمایه‌گذاران بر اثر اقدامات یک‌شبه و پیش‌بینی‌نشده دولت باعث می‌شود اعتماد نسبت به بازار کم رنگ شود و جریان پول به سمت بازار‌های موازی نظیر مسکن، طلا و ارز منتقل شود.

دوشنبه 30 مرداد 1402 اخبار