شرکت کارگزاری ملل پویا

لزوم اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت

لزوم اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت

عباسعلی حقانی نسب، مدیرعامل سبدگردان هدف در گفتگو با بورس نیوز، درباره تاثیر افزایش نرخ خوراک صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: متاسفانه دولت با اخد تصمیم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود همانند حمایت از تولید و پیش‌بینی پذیرتر اقتصاد عمل کرد.

وی افزود: در حال‌حاضر باتوجه به تصمیمات خلق‌الساعه‌ای که در دولت سیزدهم اتخاذ شده شاهد کوچک شدن سهم تولیدکنندگان و صنعتگران از اقتصاد کشور هستیم.

مدیر عامل سبدگردان هدف ادامه داد: در دولت آقای روحانی حداقل یک فرمول برای تعیین نرخ خوراک وجود داشت که تنها برخی از اشکالات آن همانند نرخ هاب اروپا باید اصلاح می‌شد.

حقانی نسب بیان کرد: دولت سیزدهم باید هرچه سریع‌تر فرمول خوراک پتروشیمی‌ها را اصلاح کرده و نرخ خوراک را براساس آن تعیین کند، در حال حاضر اگر دولت فرمول را مبنا قرار دهد با نرخ تسعیر ۲۸هزار و ۵۰۰ قیمت گاز ۴هزار و ۲۰۰ خواهد بود.

وی توضیح داد: متاسفانه دولت با نرخ گذاری‌های دستوری در صنایع به خصوص پتروشیمی‌ها افق دید سرمایه‌گذاران را در راستای سرمایه‌گذاری کاهش داده است.

حقانی نسب بیان کرد: از آنجایی که اغلب شرکت‌ها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را انجام نداده بودند و تنها حاشیه سود خود را منتشر کردند همین باعث شد دولت مسیر اشتباهی را برای جبران کسری بودجه خود انتخاب کند.

مدیر عامل سبدگردان هدف در پایان تصریح کرد: دولت بجای آنکه موانع را بر سر راه سوداگران قرار دهد و کسری بودجه خود را از آن محل به واسطه تصویب قانون مالیات بر سوداگری رفع کند متاسفانه با تصمیمات نادرست اختلالاتی را در زمینه تولید ایجاد کرده است.

سه شنبه 27 تیر 1402 اخبار