شرکت کارگزاری ملل پویا

تداوم روند نزولی پتروشیمی امیرکبیر

تداوم روند نزولی پتروشیمی امیرکبیر

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در خردادماه سال جاری منتشر کرد، میزان سرمایه‌ای که " شکبیر " در ۳ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند برابر با ۳۶۰ میلیارد تومان بود.

میزان درآمدی که از فروش محصولات خود در بازار داخل و خارج از کشور به دست آورد برابر با مبلغ ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت پتروشیمی در ۳ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون ۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

درآمد ماهانه پتروشیمی امیرکبیر در خردادماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با خردادماه ۱۴۰۱ نیز ۲۹ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۵ درصد کاهش را تجربه کرد. از ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه نیز میزان درآمد‌های این پتروشیمی با کاهش روبه‌رو بوده است.

پتروشیمی امیرکبیر در خردادماه ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به ماه گذشته که توانسته بود ۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان درآمد شناسایی کند، ۱۱ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی خود را ۶ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"شکبیر" میزان درآمدی که در خردادماه سال جاری اعلام کرد از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود که بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار داخل کشور با یک هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۷۰ درصد از درآمد ماهانه بود.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در سومین ماه سال به میانگین درآمدی ۲ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید، همچنین گفتنی است که میزان درآمد به‌دست‌آمده در خردادماه ۸ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۳ ماه گذشته بود.

پتروشیمی امیرکبیر در خردادماه از فروش محصولات تولیدی خود کسب درآمد کرد، اکنون در سومین ماه از سال جاری بیشترین میزان درآمدی که به دست آورد مربوط به «پلی‌اتیلن سبک خطی» با ۶۳۴ میلیارد تومان بود.

«پلی‌اتیلن سبک صادراتی» نیز با درآمدزایی ۵۰۷ میلیاردتومانی در جایگاه بعدی قرار گرفت، در خردادماه عنوان بیشترین نرخ فروش نیز به «پلی‌اتیلن سبک خطی صادراتی» با ۳۹ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان درازای هر تن تعلق گرفت.

همان‌طور که گفته شد "شکبیر" بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار داخل کشور داشت و از ابتدای سال مالی تاکنون که ۳ ماه از آن می‌گذرد بیش از ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان درآمدزایی از فروش این محصولات داشته است.

پتروشیمی امیرکبیر در خردادماه مقدار فروش محصولات خود را بالغ‌بر ۶۷ هزار و ۹۴۶ تن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۲۱۶ هزار و ۳۱ تن گزارش کرد، مقدار فروش محصولات " شکبیر " در خردادماه نسبت به ماه گذشته ۶ درصد کاهش پیدا کرد.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در خردادماه با کاهش درآمد صادراتی بیش از ۲۹ درصدی مواجه شد.

فروش صادراتی " شکبیر " در خردادماه به کمترین مقدار خود در سال جاری رسید که نشان‌دهنده عملکرد ضعیف این شرکت است.