شرکت کارگزاری ملل پویا

افزایش‌های چشمگیر در صورت مالی "وامیر"

افزایش‌های چشمگیر در صورت مالی "وامیر"

شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر با سرمایه ثبت شده ۸۴ هزار میلیون‌ریالی و ارزش بازار ۳ هزار میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ توانست ۳۰۵ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۱۴ میلیارد تومان از درآمد " وامیر " صرف هزینه‌های عملیاتی شد. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۶۴ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت نیز با ۵۴ درصد افزایش مواجه شد.

شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر در این دوره ۱۲ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۲۹۱ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۷۳ درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های مالی سال ۱۴۰۱ از سود عملیاتی، سود خالص ۱۴۰۱ شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر به دست آمد که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان سال مالی ۱۴۰۱، بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۷۲ درصد افزایش داشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "وامیر" می‌توان دریافت که شرکت با افزایش سود خالص توانسته است تا حدودی به سود انباشته خود بیفزاید. چرا که سود انباشته شرکت از ۳۷۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۶۵۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین "وامیر" موفق به تحقق ۳۴ هزار و ۵۴۰ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۰)، ۱۲ هزار و ۶۸۳ ریال بود.

یکشنبه 25 تیر 1402 بررسی اجمالی