شرکت کارگزاری ملل پویا

امید تعادل بازار

امید تعادل بازار

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۱ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و سیمانی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

بهراد موسوی: با توجه به حمایت شاخص کل در هفته گذشته، پیش بینی می‌شود هفته جاری بازار همچنان مثبت رو به بالا باشد. با توجه به آنکه سایر بازار های موازی همچنان رنج می‌باشد، احتمالا شاهد افزایش چشم‌گیر نباشیم و به صورت متعادل بازار افزایش داشته باشد.

محمد باقر خادمی: به نظر می‌رسد باید در کوتاه مدت شاهد چرخش بازار باشیم و طی روزهای آینده کلیت بازار علی الخصوص صنایع بانک، فلزات و بانک می‌توانند با روند مثبت همراه باشند.

هلن عصمت پناه: نگاه بازار بیشتر به صنایع کوچک می باشد، همچنان تعادل در بازار برقرار است و مولفه حرکت دلار با اهمیت می باشد

هابیل خاوری: هفته گذشته بازار شرایط حساسی داشت و خوشبختانه شاخص کل توانست از کف 2 میلیون و 140 هزار واحدی همراه با واگرایی مثبت روند صعودی را در پیش بگیرد، چرا که با نزدیک شدن به مرز روانی دو میلیون واحد اکثر سهامداران منتظر واکنش مثبت و چرخش مسیر به سمت صعودی شدن بازار هم بودند، نکته مهمی که در این رابطه می بایست مد نظر قرارداد افزایش میانگین حجم و ارزش معاملات به همراه تقویت سمت تقاضا در بازار است، که متاسفانه تا حدودی در هفته گذشته این امر محقق نگردید، و باید دید در هفته پیش رو حجم و ارزش معاملات به چه نحوی رقم خواهد خورد.

هرچند در هفته‌ گذشته از شدت عرضه‌ها کاسته شد اما همچنان خریداران محتاط عمل میکردند. و شاخص کل توانست به اولین محدوده مقاومتی خود یعنی 2 میلیون و 220 هزار واحدی برسد، در کل هفته پیش رو را نیز می توان متعادل دانست در جهت کسب انرژی بیشتر برای ادامه مسیر

نوید سالک: با توجه به ارزش نسبتا پایین معاملات در هفته های اخیر و انتشار اخبار دامن زننده به بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه، نمی توان انتظار رشد قابل توجهی را از شاخص طی هفته جاری داشت.

مجتبی دیبا: بازار با توجه به پیدا کردن کف تعادلی (بصورت محدوده ای ۲/۱۰۰)

و کم شدن اثرات خبرهای منفی در بازار

می‌توان تعادل مثبت با شیب کم متصور شد

سمیه صفری: با توجه به بروز نا اطمینانی هایی در سطح اقتصاد و افزایش نرخ دلار، به نظر می رسد اقبال به سمت سهام دلاری در ابتدای هفته اندکی افزایش داشته باشد.

سهیلا نقی پور: شاخص پس از چند روز متوالی منفی ، روند برگشت رو از سر میگیرد

گروه های مستعد رشد ریالی ها خواهند بود از جمله صنعت بانکی و خودرو

آیدین علایی: گزارشات ماهانه و عمکرد ۱۲ ماه بسیار عالی همراه با روند مثبت دلار آزاد هفته خوبی برای بازار به ارمغان خواهند آورد

ندا کریمی: اصلاح گروه های پتروشیمی تحت تاثیر افزایش قیمت گاز صورت گرفته و اکنون دلار روند صعودی گرفته و اقبال کلی به بازار مثبت است. گزارش های سه ماهه در هفته پیشرو منتشر میگردد و گروهها با عملکردهای خوب،میتوانند لیدر شوند.همچنان منتظر افزایش ارزش معاملات به بالای ده همت هستیم تا بازار بتواند روند بگیرد.

پیام الیاس کردی: دلار مقداری رشد داشته بازار متعادل اما مثبته

یکشنبه 18 تیر 1402 اخبار