شرکت کارگزاری ملل پویا

دولت به صنعت پتروشیمی نگاه کند

دولت به صنعت پتروشیمی نگاه کند

محمدجواد بدری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران در گفتگو با بورس نیوز، از پیش بینی خود درباره سودآوری "شفن" اظهار کرد: براساس چشم اندازی که در نظر گرفتیم و باتوجه به اینکه ۵ سال از تعویض کاتالیست سنتز می‌گذرد، تولید ۹۵۰ هزار تن متانول را در برنامه داریم. باتوجه به مشکل قطعی گاز و قیمت‌هایی که اعلام می‌شود، درباره سودآوری نظری ندارم. زیرا در دنیا همیشه این طور است که برای ۲۵ سال یک پروژه را برنامه ریزی می‌کنند، اما ما برای سال آینده و یا حتی دو ماه آینده نمی‌دانیم که قیمت خوراک به چه صورت خواهد بود و قابل پیش بینی نیست.

وی درباره تصویب نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از سوی دولت بیان کرد: ما نه رانت می‌خواهیم و نه سوبسید. ما انتظار داریم نرخ خوراک به قیمت جهانی باشد. یکی از نقاط قوت کشور تولید متانول است. ما با این کار، تولید این حوزه را با زیان مواجه می‌کنیم. توقع ما از دولت این است که فقط ۱۰ درصد از نگاه خود به صنعت خودرو را به صنعت پتروشیمی داشته باشد.

بدری با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی فن آوران گفت: در بخش وم، منتظر مجوز از شستا بوده و در حال نهایی کردن آن هستیم. در COT کپچرینگ نیز کار‌های آن انجام شده و در حال دریافت مجوز هستیم. در بخش پتروالفین نیز روی مخازن کار می‌کنیم.

مدیرعامل "شفن" درخصوص افزایش سرمایه افزود: شرکت پتروشیمی فن آوران برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.

شنبه 17 تیر 1402 اخبار