شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد ۷ درصدی تولید فولاد

رشد ۷ درصدی تولید فولاد

به گزارش بورس نیوز، رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن فولاد کشور با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از پیشران‌های صنعت کشور است افزود: ظرفیت تولید محصول در ۴۴ سال گذشته در این صنعت ۹۰ برابر افزایش یافته است.

وی به اهمیت تأمین انرژی در حوزه صنعت فولاد اشاره کرد و افزود: تأمین انرژی برای این صنعت یکی از الزام‌های حیاتی محسوب می‌شود که در دهه‌های گذشته در حوزه زیرساختی هم در حوزه گاز، هم در حوزه آب و برق هم پایه صنعت رشد کرده است و در این حوزه، توازن مناسبی شکل گرفته است که این نیز خود یکی از افتخارات ملی محسوب می‌شود.

خلیفه سلطانی ادامه داد: دو سال گذشته باوجودآن که مصرف برق در دیگر بخش‌ها افزایش یافته است، اما شاهد رشد و جهش ۷ درصدی در بخش تولید صنعت بودیم که این مهم بیانگر این است که در تأمین انرژی موفق‌تر عمل کردیم.

دبیر انجمن فولاد کشور خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های موفق وزارت نیرو و درایت وزیر نیرو و همکارانش در این بخش سبب شد تا در سال‌های گذشته در صنعت فولاد شاهد افزایش تأمین مصرف برق بودیم و در فصل گرم سال گذشته نسبت به فصل گرم سال ۱۴۰۰ کاهش تولید کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود: یک ماه گذشته نیز که از فصل گرم سال جدید آغاز شده است، میزان تأمین برق صنایع فولاد افزایش قابل توجهی داشته است نتیجه و آثار مثبت آن را در پایان سال مشاهده خواهیم کرد.

خلیفه سلطانی گفت: امیدواریم در آینده نیز برنامه ریزی‌های دقیق و قوی‌تر در حوزه تأمین انرژی بتواند ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده کمک کند و همچنان شاهد افزایش تولید محصولات فلزی در کشور باشیم.

سه شنبه 13 تیر 1402 محصولات فلزی