شرکت کارگزاری ملل پویا

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

کدام گروه‌ها پیشتازان این هفته خواهند بود؟

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی این هفته از ۱۳ فعال بازار سرمایه، غالبا امید تعادل بازار داشتند و امیدوار به آنکه بازار سرمایه هفته پیشرو را در وضعیت متعادلی به پایان رساند.

این کارشناسان صنایع پیشروی بازار را عمدتاً بانکی ها و خودرویی ها و غذایی ها عنوان کردند و باید دید که آیا تا پایان هفته نظر این کارشناسان، رنگ‌وبوی واقعیت را خواهد گرفت یا خیر!

احسان خاتونی: در هفته ای که گذشت تایید و تکذیب ها در خصوص موضوع افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و سوخت صنایع سبب شد تا هفته ای سیاه همراه با بی اعتمادی رقم بخورد لذا با توجه به اثرگذاری شدید این موضوع در بازار این هفته برای بازار هفته سختی خواهد بود هر گونه تغییر این مساله کمک بزرگی به بازار خواهد کرد. البته بازار به سمت تک سهم و نمادهایی که کمتر متاثر میشوند حرکت خواهد کرد.

آیدین علایی: امکان دارد گزارشات ماهانه بهتر از انتظار در برخی از صنایع مثبتهای اندکی را فراهم کند ولی در کل بازار با اعتماد شکنی دولت همچنان درگیر هست و روند منفی میباشد

محمد باقر خادمی: به نظر می رسد هفته پایانی اصلاح زمانی را خواهیم داشت و به تدریج باید منتظر واکنش بازار بود.

هلن عصمت پناه: رانت و فسادی که در نامه پیرامون پتروشیمی افشا شد آنچنان عمیق بود که حتی تحلیلگران‌ فاندامتال را بسیار بلاتکلیف و شوک زده کرد

متاسفانه هر چه فضای تحلیل بازار عمیق تر و تخصصی تر میشود ریسک های سیستماتیک غالب بر بازار به خصوص سایه تصمیمات اشتباه مدیران پر رنگ تر می شود

در هفته آتی تک سهم هایی از صنایع به خصوص صنایع کوچک احتمال توجه بیشتری دارند چرا که در منطقه ارزندگی قرار گرفتند و پتانسیل رشد دارند

گروه خودرو هم میتواند کمی بهبود یابد

تا زمانی که حجم و به خصوص ارزش معاملات بهبود نیابد بازار همچنان در تعادل به سر میبرد

هابیل خاوری: هفته پیش رو شرایط حساس‌تری را در بازار خواهیم داشت، چرا که با نزدیک شدن به مرز روانی دو میلیون واحد اکثر سهامداران منتظر واکنش مثبت و چرخش مسیر به سمت صعودی شدن بازار هستند، نکته مهمی که در این رابطه می بایست مد نظر قرار داد افزایش میانگین حجم و ارزش معاملات به همراه تقویت سمت تقاضا در بازار است، چرا که در صورت عدم تحقق این موضوع شرایط برای سهامداران کمی دشوار خواهد شد.

اما این را هم بگویم که بازار هیچوقت از نقطه ای که همه انتظار دارند بر نخواهد گشت.

هرچند در هفته‌ گذشته از شدت عرضه‌ها کاسته شد اما همچنان خریداران بهانه‌ای برای ورود به بازار ندارند و در همین حال خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها یا اخبار منفی دیگری که به بازار مخابره شد بدبینی مضاعفی را به بازار تزریق کرد و باعث به عقب رانده‌شدن بیشتر خریداران شده است، اما باید دانست که بازار ها در اوج اخبار منفی و بدبینی همگان شکوفا می شوند.

و در پایان هم گفتن این نکته خالی از لطف نیست که اگر روند بازار مثبت بود آیا فعالین بازار اینقدر به نامه سقف نرخ خوراک وزن میدادند؟؟ بازار از این دست نامه ها زیاد به خودش دیده است،

بازار روند نزولیش هنوز تمام نشده است، و بنظر هفته پیش رو هم نوسانی با چاشنی منفی باشد، تا شرایط معاملاتی در جهت چرخش محرز گردد.در نماد های بازار کم کم شاهد ایجاد واگرایی مثبت هستیم که در هفته گذشته حدود ۸۰ نماد از بازار موفق به شکستن روند نزولی خود با واگرایی مثبت شده اند، اما هنوز این مقدار برای چرخش کلی بازار کافی نیست ولی این موضوع می تواند نوید دهنده مرداد ماهی خوب برای بازار باشد.

نوید سالک: به نظر می رسد حاشیه های ناشی از عدم شفافیت و گردش آزاد اطلاعات در بازار سرمایه پیرامون موضوع افزایش نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی ها منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران به بازار سرمایه شده و بر روند شاخص در هفته جاری نیز تاثیرگذار باشد.

مجتبی دیبا: با توجه به عدم تاثیر گذاری اخبار مثبت توافق بر بازار دلار و توافق معامله گران در این محدوده قیمتی این هفته قیمت ها در کلیت بازار بیشتر در حالت بی روند و یا شیب مثبت کم به کار خودشون ادامه خواهند داد

پویان مظفری: با توجه به تعطیلی نسبی بازار ارز به نظر میرسد هفته متعادل و حتی منفی را تجربه کنیم.

سمیه صفری: با وجود افزایش ریسک های حاکم بر بازار و عدم تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ گاز شرکت ها و وجود حساسیت بالای همیشگی این موضوع به نظر می رسد در هفته جاری بلاتکلیفی در کلیت بازار مشاهده شود و برخی تک سهم ها و نماد صنعت لبنیاتی به دلیل خبر افزایش نرخشان مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

سهیلا نقی پور: سلام با توجه به ابهامات پیرامون نرخ خوراک و منفی بودن بازار در روز پایانی معاملاتی هفته گذشته ، احتمالا شاهد افت شاخص کل در هفته آینده باشیم .

ندا کریمی: به دلیل افزایش نرخ گاز پتروشیمی و صنایع اثر کاهشی در گروه های پتروشیمی متانولی و اوره ای و صنایع فولادی و فلزی دارو. اخباری در خصوص تاخیر اعلام آن، سبب عدم اطمینان کلی به بازار گردیده است.

پیام الیاس کردی: باید واکنش دلار ابتدای هفته را دید !

بهراد موسوی: ابهامات فراوان در خصوص نرخ خوراک، عدم وجود هماهنگی بین دستگاه های تصمیم‌گیر در این خصوص و در نهایت نوسانات بالای نرخ ارز در بازار آزاد عواملی می‌باشند که می‌توانند بازار را در هفته پیش رو منفی کنند.

شنبه 10 تیر 1402 بررسی اجمالی