شرکت کارگزاری ملل پویا

قیمت نفت ۷۶ دلار شد

قیمت نفت ۷۶ دلار شد

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت کاهش، به ۷۲ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید.

کاهش شدید ذخایر بنزین آمریکا به دلیل تقاضای بالاتر و خوش بینی پیرامون مذاکرات برای افزایش سقف بدهی آمریکا، کمک کرد هر دو شاخص روز چهارشنبه با بیش از دو دلار افزایش در هر بشکه بسته شوند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، رئیس جمهوریخواه کنگره روز چهارشنبه به عزم خود برای رسیدن به توافق در آینده نزدیک برای افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت آمریکا و اجتناب از ورشکستگی فاجعه‌آمیز اقتصادی، تاکید کردند.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA، سرمایه‌گذاران روز پنجشنبه منتظر شواهد بیشتری از رسیدن به چنین توافقی در آینده نزدیک بودند. قیمت نفت به سیگنال واضحی احتیاج دارد که اقتصاد آمریکا از فاجعه اقتصادی اجتناب خواهد کرد یا روند احیای چین به شکل پایداری سرعت می‌گیرد.

همچنین عامل دیگری که روی قیمت‌ها تاثیر گذاشت، افزایش احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا بود.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۲ مه، پنج میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است در حالی که تحلیلگران در نظر سنجی رویترز، کاهش این ذخایر به میزان ۹۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. با این حال، ذخایر بنزین آمریکا به میزان ۱.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی سه‌شنبه هفته جاری پیش بینی کرده بود چین محرک ۶۰ درصد از رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۳ می‌شود و در نیمه دوم سال، تقاضا از عرضه، به میزان دو میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.

شنبه 30 اردیبهشت 1402 اخبار