شرکت کارگزاری ملل پویا

معاملات ۸۴ درصدی بورس انرژی

معاملات ۸۴ درصدی بورس انرژی

به گزارش بورس نیوز، بورس انرژی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ میزبان معاملات حامل‌های انرژی و اوراق مبتنی‌بر آن‌ها به ارزشی­ بیش از­۸۱ هزار و ۱۲ میلیارد ریال بود که ۸۴ درصد از این معاملات در تابلوی بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری انجام شد.

تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری در ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ شاهد معامله ۳۲۸ هزار و ۲۵۵ تن فرآورده به ارزش ۶۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال بود. فرآورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و حلال ۴۰۲ در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های آیزوریسایکل، سی‌اس‌او و آیزوفید در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات این ماه را به خود اختصاص دادند.

در ماه نخست فروردین ۶۸۲ هزار و ۳۱۳ ورقه سلف موازی استاندارد به ارزش ۸ هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و ۵۰ هزار و ۱۷۲ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۳ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال خرید و فروش شد.

در این ماه شاهد معاملات ۲۱ هزار و ۵۶۲ برگه گواهی سپرده نفت خام و گواهی سپرده میعانات گازی به ارزش ۵۷۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال نیز بودیم.

بورس انرژی ایران همچنین شاهد معامله ۵۵۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۸۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۵۵۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال و ۶۴ قرارداد آتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال بود.

ارزش معاملات هفته پایانی فروردین ۱۴۰۲ در بورس انرژی ایران ۳۶ هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال بود.

۸۲.۷ درصد از معاملات این هفته را تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری به خود اختصاص داد.

تابلوی بازار فیزیکی فرآورده‌های هیدروکربوری در این هفته شاهد معامله ۱۳۹ هزار و ۹۵۷ تن فرآورده به ارزش ۲۹ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال بود. فراورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و حلال ۴۰۲ در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های حلال ۵۰۳، حلال ۴۰۲ و آیزوفید در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات این هفته را به خود اختصاص دادند.

در هفته چهارم فروردین ۶۶۲ هزار و ۱۹۱ ورقه سلف موازی استاندارد به ارزش ۵ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال و ۳۸۸ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۰۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳۹۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال خرید و فروش شد.

بورس انرژی ایران همچنین شاهد معامله ۹ هزار و ۸۱ گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی به ارزش ۲۴۷ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و ۲۰ قرارداد آتی به ارزش ۳ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال بود.

دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 بورس انرژی