شرکت کارگزاری ملل پویا

درآمد "کچاد" افزایش یافت

درآمد "کچاد" افزایش یافت

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ نشان داد که به روند صعودی خود ادامه داده است. این شرکت معدنی و صنعتی از فروش محصولات خود به درآمد ۳ هزار و ۵۸۰ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.

"کچاد" از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۴۱ هزار و ۶۲ میلیاردتومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به سهام‌داران خود اعلام کرد، مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و صادراتی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده معدنی و صنعتی چادرملو در ۱۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته که ۳ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۱۱ درصد افزایش (نزدیک به ۳۵۸ میلیارد تومان) درآمدزایی را مشاهده کرد.

درآمد تجمیعی که "کچاد" از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات داخلی و صادراتی خود شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با کاهش روبه‌رو شده است.

ساختار درآمدزایی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اسفندماه به این صورت بود که، ۹۳ درصد درآمدزایی از بازار داخل و ۷ درصد درآمد از بازار خارج از کشور به‌دست‌آمده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اسفندماه از خود منتشر کرد بیانگر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «فولاد» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی یک هزار و ۳۹۵ میلیاردتومانی دست‌یافت و همچنین تنها محصولی که در خارج از کشور مورد استقبال متقاضیان قرار گرفت «فولاد» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی ۲۵۴ میلیاردتومانی دست‌یافت.

بیشترین درآمدزایی "کچاد" در بازار داخل، از فروش «فولاد» بود، "کچاد" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد و همچنین نرخ این محصول نسبت به ماه گذشته حدود ۵ میلیون تومان افزایش داشته است.

محصولات دیگری که توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به فروش رسید عبارت است از فولاد در بازار داخل، عرضه برق تولیدی (نیروگاه)، گندله و آپاتیت که دراین‌بین در بازار داخل «عرضه برق تولیدی (نیروگاه)» با کسب درآمد ۱۰ میلیاردتومانی کمترین درآمدزایی را به همراه داشت و در بازار خارجی «فولاد» با کسب درآمد ۴۳۵ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

یکشنبه 27 فروردین 1402 بررسی اجمالی