شرکت کارگزاری ملل پویا

آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود

آریا ساسول هر ماه بهتر می‌شود

شرکت پلیمر آریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ نشان داد که روند روبه‌رشد این شرکت ادامه‌دار بوده و "آریا" سال را با رکوردزنی به پایان رسانده است. این شرکت پلیمری از فروش محصولات خود به درآمد ۳ هزار و ۲۴۰ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.

"آریا" از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۲۷ هزار و ۴۴۵ میلیاردتومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت پلیمر آریا ساسول در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به سهام‌داران خود اعلام کرد، مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و صادراتی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده پلیمر آریا ساسول در ۱۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با یک هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بوده است.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت پلیمر آریا ساسول در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته که ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۵۲ درصد افزایش (نزدیک به یک هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان) درآمدزایی را مشاهده کرد.

درآمد تجمیعی که "آریا" از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات داخلی و صادراتی خود شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد.

ساختار درآمدزایی شرکت پلیمر آریا ساسول در اسفندماه به این صورت بود که، ۲۱ درصد درآمدزایی از بازار داخل و ۶۹ درصد درآمد از بازار خارج از کشور به‌دست‌آمده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که "آریا" در اسفندماه از خود منتشر کرد بیانگر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «اتیلن» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی ۴۶۲ میلیاردتومانی دست‌یافت و بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خارج از کشور برای «پلی‌اتیلن سبک» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی یک هزار و ۲۵ میلیاردتومانی دست‌یافت.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی "آریا" در بازار داخل، از فروش اتیلن بود، "آریا" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با ۲۰ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد و همچنین نرخ داخلی این محصول نسبت به ماه گذشته حدود ۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

محصولات دیگری که توسط شرکت پلیمر آریا ساسول به فروش رسید عبارت است از سی تری پلاس داخلی، اتیلن و پلی‌اتیلن متوسط و سنگین که دراین‌بین در بازار داخل «سی تری پلاس» با کسب درآمد ۱۰۳ میلیاردتومانی کمترین درآمدزایی را به همراه داشت و در بازار خارجی «پلی‌اتیلن متوسط و سنگین صادراتی» با کسب درآمد ۷۷۰ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

یکشنبه 20 فروردین 1402 بازار و محصولات پتروشیمی