شرکت کارگزاری ملل پویا

تداوم روند صعودی "شپدیس"

تداوم روند صعودی "شپدیس"

شرکت پتروشیمی پردیس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ نشان داد که به روند صعودی خود تداوم بخشیده است. این شرکت پتروشیمی از فروش محصولات خود به درآمد ۲ هزار و ۷۴۷ میلیاردتومانی دست پیدا کرد.

"شپدیس" از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ (سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۱۸ هزار و ۱۱۱ میلیاردتومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت پتروشیمی پردیس در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به سهام‌داران خود اعلام کرد، مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و صادراتی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده پتروشیمی پردیس در ۱۲ماهه سپری‌شده از سال ۱۴۰۱ و ۶ ماه سپری شده از ابتدای سال مالی برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت پتروشیمی پردیس در دوازدهمین ماه از سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته که ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۲۷ درصد افزایش (نزدیک به ۵۸۷ میلیارد تومان) درآمدزایی را مشاهده کرد.

درآمد تجمیعی که "شپدیس" از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات داخلی و صادراتی خود شناسایی کرد تقریباً مانند دوره مشابه سال گذشته بوده است.

ساختار درآمدزایی شرکت پتروشیمی پردیس در اسفندماه به این صورت بود که، ۳۳ درصد درآمدزایی از بازار داخل و ۶۷ درصد درآمد از بازار خارج از کشور به‌دست‌آمده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که "شپدیس" در اسفندماه از خود منتشر کرد بیانگر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «اوره کشاورزی» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی یک هزار میلیاردتومانی دست‌یافت و بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خارج از کشور برای «اوره صادراتی (گرانول فله)» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی یک هزار میلیاردتومانی دست‌یافت.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی "شپدیس" در بازار داخل، از فروش «اوره کشاورزی» بود، "شپدیس" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با ۸ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان به‌ازای هر تن اعلام کرد.

محصولات دیگری که توسط شرکت پتروشیمی پردیس به فروش رسیدند، عبارت است از آمونیاک و اوره صنعتی (غیر حمایتی) که دراین‌بین در بازار داخل «اوره صنعتی (غیر حمایتی)» با کسب درآمد ۸ میلیاردتومانی کمترین درآمدزایی را به همراه داشت و در بازار خارجی «آمونیاک» با کسب درآمد ۷۳۰ میلیاردتومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

دوشنبه 14 فروردین 1402 بازار و محصولات پتروشیمی