شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد ۵ درصدی تولید آهن اسفنجی

رشد ۵ درصدی تولید آهن اسفنجی

به گزارش بورس نیوز، در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید کل محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۵ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۱ درصدی داشته است؛ مجموع تولید محصولات فولادی در ۱۱ماهه نخست امسال، ۲۰ میلیون و ۰۳۹ هزار تن بوده است.

همچنین، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۱ میلیون و ۷۰۶ هزار تن محصولات طویل و ۸ میلیون و ۳۳۳ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده است؛ رشد تولید محصولات طویل ۱۴ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۸ درصد بوده است.

گفتنی است، تولید میلگرد در ۱۱ ماهه سال جاری، ۹ میلیون و ۷۲۵ هزار تن بوده که افزایش ۱۵ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد؛ تولید تیرآهن نیز با افزایش ۶ درصدی به ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در ۱۱ ماهه نخست سال جاری، ۸ میلیون و ۴۳ هزار تن بوده که افزایش ۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد ۶/۲ درصد کاهش و ورق پوششدار نیز ۳ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه سال جاری، ۲۸ میلیون و ۸۸۵ هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شنبه 27 اسفند 1401 محصولات فلزی