شرکت کارگزاری ملل پویا

دستیابی به فناوری های جدید

دستیابی به فناوری های جدید

وجیه الله جعفری، مدیرعامل شرکت ایمیدرو در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: آنچه که در بخش معدن و صنایع معدنی مهم است دستیابی به تکنولوژی و فناوری‌های جدید است، زیرا برای اکتشاف و استخراج بهتر و نیز مهمتر از همه فرآوری انواع عناصر به آن نیاز داریم.

وی افزود: در مجموعه معاونت معدنی، وزارت صمت و ایمیدرو دنبال این هستیم، آنچه که اکتشاف می‌کنیم را فرآوری کنیم. نکته مهم؛ حمایت از افراد متخصص، شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته و شرکت‌های بزرگ است. همان طور که معاونت علمی فناوری گفت بحث نوآوری شرکت‌ها و کنسرسیوم‌های بزرگ می‌تواند اتفاق بیفتد.

جعفری ادامه داد: شرکت گل گهر توانست شرکت‌های مختلفی را دور خود جمع کند و آن‌ها را برای حل مسائل مرتبط به خود انتخاب کند. این شرکت می‌تواند برند واقعی در نوآوری بخش معدن شرکت گل گهر و شرکت‌های دیگر را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: چند سال است که ایمیدرو به دنبال این است تا شرکت‌های بزرگ به سمت و سوی ایجاد مراکز فناوری و نوآوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد نوآوری و بزرگ کردن شرکت را برای حوزه کاری خود دنبال کرده است. رویدادی که توسط گل گهر انجام شد، حتما باید برای شرکت‌های دیگر تکرار و این موضع به جدیت دنبال شود.

مدیرعامل ایمیدرو در پایان گفت: در بخش مس با اکتشافات جدید به رتبه ۵ دنیا رسیدیم. در حوزه سنگ آهن ذخایر جدید کشف کردیم. در مجموعه ایمیدرو و شرکت‌ها در ۵ سال گذشته ارزش ذخایر ایجاد شده بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار است. در دوسال گذشته ارزش معدن‌هایی که به گواهی کشف و ذخایر جدید تبدیل شده اند در حوزه زغال سنگ، کرومیت، طلا، سنگ آهن و مس و مواد معدنی دیگر حدود ۱۴ میلیارد دلار است.

چهارشنبه 3 اسفند 1401 اخبار