شرکت کارگزاری ملل پویا

پتروشیمی خراسان در کف

پتروشیمی خراسان در کف

شرکت پتروشیمی خراسان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در دی ماه به اطلاع سهامداران خود رساند، در این دوره به درآمد عملیاتی ۴۵۶ میلیارد تومان رسید که حاصل از فروش محصولات تولیدی آن بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این شرکت پتروشیمی در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون ۷ هزار و ۶۱ میلیارد تومان شناسایی شد.

شرکت پتروشیمی خراسان در دی ماه میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشت ۴۵۶ میلیارد تومان بود که در مقایسه با میانگین درآمدی که در ۹ ماه گذشته به دست آورده بود ۳۸ درصد کاهش داشت و همچنین در مقایسه با ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش درآمد داشته است.

"خراسان" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان دی ماه، میزان درآمد تجمیعی که از فروش محصولات تولیدی در بازار داخل و خارج به دست آورد را برابر با ۷ هزار و ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

شرکت پتروشیمی خراسان در دی ماه ۶ گروه از محصولات «ملامین داخلی، آمونیاک داخلی، اوره صنعتی، کریستال ملامین صادراتی، آمونیاک صادراتی و اوره صادراتی» را به فروش رساند، درآمدزاترین محصول آن در دی ماه سال جاری مربوط به «اوره صادراتی» با ۳۸۸ میلیارد تومان بود، نرخ فروش محصول «اوره صادراتی» در بازار خارج کشور بالغ‌بر ۱۱ میلیون تومان و ۱۳ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید و نرخ فروش محصول «اوره صنعتی» در بازار داخل ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

شرکت پتروشیمی خراسان در پایان دی ماه سال جاری ۳۲ هزار و ۵۸۰ تن از محصولات خود را در بازار داخل و خارج از کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «اوره صادراتی» بود، مقدار فروش شرکت پتروشیمی خراسان در دی ماه با کاهش ۱۱ درصدی همراه بوده است.

بخش عمده‌ی کاهش فروش و کاهش درآمد شرکت پتروشیمی خراسان، در دی ماه مربوط به کاهش سهم فروش این شرکت پتروشیمی در بازار داخل کشور بوده است. این شرکت در بلند مدت و از اوایل سال جاری در روند نزولی قرار گرفته است و تا به این لحظه یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌های خود را ثبت کرده است.

شرکت پتروشیمی خراسان در دی ماه رکورد منفی از خود بر جای گذاشت. " خراسان " در دی ماه به پایین‌ترین میزان درآمدزایی خود در سال جاری رسید.