شرکت کارگزاری ملل پویا

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود

ذوب آهن اصفهان در مدار صعود

شرکت ذوب آهن اصفهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری نشان داد که روند رو به رشد این شرکت ادامه‌دار بوده و "ذوب" در مدار صعودی قرارگرفته است. این شرکت فولادی از فروش محصولات خود به درآمد ۳ هزار و ۶۶۱ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

"ذوب" از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه سال جاری (سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) توانست از فروش محصولات تولیدی خود به درآمد تجمیعی ۳۵ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی برسد.

میزان درآمدی که شرکت ذوب آهن اصفهان در دهمین ماه از سال جاری به سهامداران خود اعلام کرد، مربوط به فروش محصولات تولیدی خود در بازار داخلی و صادراتی بود.

میزان سرمایه به ثبت رسیده ذوب آهن اصفهان در ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی برابر با ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

درآمد ماهانه‌ای که شرکت ذوب آهن اصفهان در دهمین ماه از سال جاری به ثبت رساند در مقایسه با ماه گذشته که ۳ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان درآمدزایی داشت، ۷ درصد افزایش (نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان) درآمدزایی را مشاهده کرد.

درآمد تجمیعی که "ذوب" از ابتدای سال مالی تاکنون از فروش محصولات داخلی و صادراتی خود شناسایی کرد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد.

ساختار درآمدزایی شرکت ذوب آهن اصفهان در دی‌ماه به این صورت بود که، ۵۰ درصد درآمدزایی از بازار داخل و ۵۰ درصد درآمد از بازار خارج از کشور به‌دست‌آمده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه‌ای که شرکت ذوب آهن اصفهان در دی‌ماه از خود منتشر کرد بیان‌گر آن بود که بیشترین تقاضای مشتریان در بازار داخل برای «تیرآهن» بود که از فروش آن محصول به درآمدزایی ۸۹۸ میلیارد تومانی دست‌یافت و بیشترین تقاضای مشتریان در بازار خارج از کشور برای «شمش کالایی» بود که از فروش این محصول به درآمدزایی یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومانی دست‌یافت.

همان‌طور ملاحظه می‌کنید بیشترین درآمدزایی "ذوب" در بازار داخل، از فروش تیرآهن بود، "ذوب" نرخ فروش این محصول را در بازار داخل برابر با ۱۷ میلیون تومان و در بازار خارج برابر با ۲۰ میلیون تومان به ازای هر تن اعلام کرد و همچنین نرخ خارجی این محصول نسبت به ماه گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

محصولات دیگری که توسط شرکت ذوب آهن اصفهان به فروش رسید عبارت است از شمش کالایی، میلگرد، ریل، شمش چدن، کلاف و دیگر محصولات. دراین‌بین در بازار داخل «شمش کالایی» با کسب درآمد ۳۶۱ میلیارد تومانی بیشترین درآمدزایی را بعداز تیرآهن همراه داشت و در بازار خارجی «کلاف» با کسب درآمد ۱۸۰ میلیارد تومانی بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است.

یکشنبه 9 بهمن 1401 محصولات فلزی