شرکت کارگزاری ملل پویا

رشد تولید شیشه جام و کنسانتره زغال سنگ

رشد تولید شیشه جام و کنسانتره زغال سنگ

به گزارش بورس نیوز، آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد، از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، شیشه‌جام بیشترین رشد تولید را داشته و از یک میلیون و ۱۰ هزار تن در مجموع ۹ ماهه ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۲۸۳ هزر تن رسیده و ۲۷ درصد افزایش تولید را ثبت کرده است.

همچنین پس از آن، تولید کنسانتره زغال سنگ در ۹ ماهه سال جاری ۲۰ درصد نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده و از یک میلیون و ۸۲ هزار تن به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

براساس این آمار؛ از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه ۵۶۶ هزار تن ظروف شیشه‌ای تولید شده که نسبت به ۵۲۲ هزار تن تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۳درصد بیشتر است.

همچنین در مقابل بیشترین افت تولید محصولات معدنی مختص محصولات فولادی است که با افت ۲۳ درصدی از ۱۸ میلیون و ۹۱۳ هزارتن به ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تن کاهش یافته است.

در مجموع ۹ ماهه امسال ۲۱۶ هزار تن کاتد مس، ۳۳۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، ۷۲ هزار تن چینی بهداشتی و ۲۰ میلیون و ۸۴۵ هزار تن فولاد خام تولید شده که به ترتیب کاتد مس پنج درصد، کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی هریک سه درصد و فولاد خام دو درصد کاهش تولید نسبت به میزان تولیدشان در مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

بر این اساس؛ در ۹ ماهه ۱۴۰۰، به ترتیب ۲۲۸ هزار تن کاتد مس، ۳۴۲ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، ۷۴ هزار تن چینی بهداشتی و ۲۱ میلیون و ۲۳۸ هزار تن فولاد خام تولید شده بود.

به‌نظر می‌رسد علت کاهش تولید این حوزه محدودیت‌های برق در تابستان امسال و محدودیت‌های زود هنگام گاز صنایع فولادی و سیمانی در کنار محدودیت برق در زمستان امسال بوده است.

در نهایت طبق آمار وزارت صمت، تولید آلومینا و ظروف چینی در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییر نداشته و یک میزان تولید شده است.

براساس آمار وزارت صمت؛ در هر دو مقطع زمانی مشابه ۱۷۵ هزار تن آلومینا و ۴۶ هزار تن ظروف چینی در کشور تولید شده است.

شنبه 8 بهمن 1401 بررسی اجمالی